Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 8884 ggr
Nostie
0

Långt hår + töjning?

Något jag stör mig väldigt mycket på när man nu töjt ett tag och hamnat på lite större storlekar är att töjningen knappt syns pga det långa håret..

Är så avis på alla killar och kortklippta tjejer där det verkligen syns att man har en töjning!

Finns det nån bra lösning till detta, tex speciella smycken/färger som syns mer? Jag är själv mörkblond och märker att min vita spiral syns mer än min svarta iallafall. Ska sen  övergå till tunnel när jag nått min slutgiltiga storlek (om det blir så mkt bättre då)

Fler tips från andra i samma "störande" situation. (att klippa håret är ju också ett alternativ…)
Tungan ute

ChristineL
3

Störs man av långt hår så klipper man väl av det? Eller sätter upp det? :P För mig är det helt oviktigt hurvida mina bodymods syns eller inte, jag gör dem för mig och ingen annan.

[Katteeen]
0

Hehe, klipp håret? ;)
Annars vet jag faktiskt inte, försök att satsa på starka färger kanske..? Om det finns… Obestämd

Nostie
0

Tvilar rätt så hårt på att jag inte passar i kort hår, därför vill jag helst inte ta det alternativet.. You know, the easy way out ;)

Passar OT inte heller i uppsatt hår, så tyvärr.. Därför tänkte jag höra mig efter om andra tips som inte inkluderar en frisörsax

LinnB
0

Ha håret bakom öronen. ;)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Aviendha
0

Sätt upp håret på ena sidan, den med töjningen. Ex inbakad fläta eller bara med vanliga hårnålar, det kan vara riktigt snyggt även med långt hår :)

Kör den varianten själv nu när håret är så utväxt ^^ Annars är det uppklippt på "töjsidan" och långt på andra :P

Rosa silicontunnlar syns ju rätt hyfsat annars ;) Eller någon spiral/krok med vita mönster, eller i ben överlag. Fast horn kanske syns bättre emot blont..

Liss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du kan ju ha rosa tunnlar ;) Dem syns åtminstone .. på långa vääägar. Ibland är dem nästan lite väl :)

Eller så klipper du dig som sagt. Men alla vill ju inte ha kort hår precis.

Själv håller jag på och spara ut igen till en lite längre friss. För min del gör det inte direkt något om dem syns eller inte. Men det är naturligtvis kul om dem gör det..

Men jag vet faktist inte. Det finns inte mycket annat att välja på annars. Du får ha frisyrer så håret är från öronen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mandariiin
0

har oxå en sån där (ursäkta) hemsk rosa silikon tunnel just nu. och den syns hur bra som helst! och jag hatar den…. haha. fast jag har den som töjning från 12 till 14mm just nu. därför står jag ut med en rosa. :P

Liss
1

Haha, tack vad gullig du är mandarin ;) Jag har mina hela tiden.. fast vill ha ett par svarta, för som sagt känns dem lite väl ibland :P

mandariiin
0

jag har gått och svurit över den här i två dagar nu. ochs å när det kom upp i den här tråden var jag tvungen att "avreagera" mej lite över den här tunneln. haha

Mischa
0

sätt upp håret istället.

≧◔◡◔≦

Nostie
0

#6 Skulle vara guld värt om man vågade klippa sig som du! Undra om man bara skulle dra till frissan nån dag nu och be dom klippa en kort i en frisyr man kommer passa i.. Skulle iaf vara skönt att bli av med lite år

#10 Kan som sagt inte påstå att jag passar i uppsatt, därav andra tips!

Mischa
0

#11 det gjorde inte jag heller, men man kan ju experimentera sig fram ex ha lite ned släppt eller krokodilklämmor precis vid öronen.

≧◔◡◔≦

Liss
0

#11 Fördelen med hår är ju oftast att det växer ut igen :) Därför brukar jag expirementera med en hel del olika frisyrer hos min frisör. Hon tycker det är jätte kul varenda gång :P
Så du kan ju testa och se. De växer ändå ut igen :)

regskylt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sätta upp håret? lägg det bakom örenen?

Eller klipp det ialla fall, hår växer ju ut :)

Själv så har jag väldigt kort hår. Sidorna är nästan rakade (förutom nu, väntar på att min kompis som klippe rmig, ska få tid att ta fram saxen igen). Och sedan har jag grönblått och svart hår. Framhäver mina töjningar en del.

Mihr
0

Tycker nog det är en bra sak att kunna välja mellan att visa töjningarna och inte, för ibland (ja, faktiskt ;) så händer det att man är på ställen i situationer då det passar sig bättre att vara lite diskret.

Dessutom finns det sanslöst många olika slags uppsättningar. men Som många säger, det växer ut om du väljer att klippa dig :)

- No bird soars too high if he soars with his own wings -

Carolinamickelsson
0

Gör sidecut? dt har jag på örat så man ser min 6mm och på andra örat har jag presic börjat töja men klipp sidecut de är najs å då syns töjningen

Afturelding
3

#16 Jag tror nog att TS har hittat en lösning på 3½ år ;)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se