Piercingar & ålder
Hur många piercingar har ni & hur gamla är ni?
Själv är jag 13. Har 4 hål i ena örat & 3 i andra, sen har jag i läppen & har haft i tungan.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Är 19 år, har 6 st i öronen, en mouche och en i tungan.
Ska pierca naveln också.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Är 27. Har 7 piercingar i öronen och en i näsvingen.
Jag är 20 år, har 6 st i öronen varav två är töjda till 14 mm. Sen har jag näsvinge, medusa, navel, tunga och en dermal :)
/Jessica
Är 16 (Om 5 dagar xD)
Tre i underläppen.
Septum.
Navel.
Tungan.
Ögonbrynet.
Har haft 2 i överläppen, ena kinden och handwebb två gånger. :P
KöttbulleKorv
Jag är 19 år och haren i tungan och tre i öronen varav ett jag inte använder. xD
Vill självklart göra mer men har inte gjort det pga ärren som blir efter, annars hade jag nog haft i både ögonbryn och läpp.
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#6 Jag har ett jack i min tunga efter piercingen jag hade. 

Är 17 (18 i november) och har 7 hål i öronen, använder dock ALDRIG örhängen. Sen har jag piercing i tungan.
Är dock väldigt förvånad över hur många unga (13,14,15 år) som redan har piercingar överallt
Jag tycker nästan att jag är för ung för att vara piercad och tatuerad.
Min mamma gick med på tatueringarna men hon har inte en aning om tungpiercingen
Hur har era föräldrar gått med på det undrar jag då?
#7 Ja men det syns ju inte så mycket eller hur? :P
Lite så jag menar, jag vil inte ha synliga ärr, öron eller tunga för mig är inte så jättesynliga som t.ex. en i läppen eller en i kinden.
#8 Jag piercade tungan när jag var 17. Mamma var emot det men min pappa var helt OK med det (dem är skilda). Så jag tog med mig farsan och piercade, simple ;) Mamma hade ingen talan, haha! xD Men när hon såg det så sa hon inte mycket mer än att jag hade skrot i munnen och slösade pengar, sen efter det var det tyst.. :P
/Matilda
#8 När jag gick i sexan, 12 år alltså, piercade jag mig hos en som piercar minderåriga. Mamma fick reda på det tre dagar efter & blev skitsur. Alltså ni fattar inte, det var hemskt. Men hon sa "ja, när du redan gjort den kan jag väl inte tvinga dig att ta ut den". Så jag fick alltså ha kvar den.
Fast för typ 3 veckor sedan så kom jag själv på att om jag tog ut i tungan, skulle jag få pierca läppen & det fick jag.
Dock så saknar jag att ha hål i tungan & har frågat mamma om jag får ta om det senare i sjuan, & det kanske jag ska få göra.
Och nån gång senare ska jag förmodligen också pierca naveln säger mamma. Om jag sköter skolan.
#9 Bara om jag räcker ut tungan ^^.
#11 Ahh.. så det kan jag nog leva med xD
/Matilda

Jag var iochförsig 14 när jag piercade min tunga men den åkte ut efter ett tag för att mamma upptäckte den.
Piercade tungan igen några månader senare för att jag skulle inte bo hemma så det var rätt lugnt. Nu har jag haft den i snart 3 år och mamma vet fortfarande ingenting, pappa vet men han bryr sig inte..
Förstår dock inte hur min mamma resonerade när hon sa att jag får tatuera mig hur mycket jag vill men inte pierca tungan….
Vet inte heller hur länge jag ska hålla på att gömma piercingen, fyller som sagt 18 i november men lär bli hemlös om mamma får reda på den….
Men fortfarande, förstår inte hur man kan pierca en 12 åring…
#13 Oj! Har du haft den i 3 år utan att din mamma märkte nåt? Helt sjukt :O.. Jag lyckades bara ha den i tre dagar..
Angående pierca en 12-åring tycker jag det är helt okej med föräldrarnas tillstånd.
#15 ;o Mina hål i öronen tog jag när jag var 8.
#16 Wowe, bara 8 år!? :O Jag önskar jag hade tagit då med.. xD
Jag var 12 år när jag tog hål i öronen, detta gick min mamma med på.. men piercingar som inte sitter i öronen tycker hon inte ska sitta på mig alls… även om jag är 19. pff. tatuering vill hon inte heller att jag ska ha.. däremot har hon sagt att hon blir gladare om jag tatuerar mig där man kan dolja tatueringen. hmm. märkligt detdär xD
/Matilda
#17 Ja, 8 år, & ändå var jag den sista i klassen som tog hål i öronen.
Och det var mamma som kom med det förslaget.
När jag är 18 får jag tatuera mig hur jag vill säger mamma.
Jag är 16 och har 8 hål i öronen (4 på varje sida) sen har jag navelpiercing och Tungpiercing ;)
#19 Jag måste få fråga, gjorde det ont att ta hål i naveln?
Gör det JÄTTE mycket ondare än i tungan?
20# Ärligt talat minns jag inte hur ont det gjorde i naveln då det var snart 3 år sedan jag tog den, men jag minns att jag höll på att svimma efteråt ;)
#21 Jag höll på att svimma efter att jag tagit hål i tungan oxå :P
22# Det gjorde då inte jag :)
#23 Fast jag är livrädd för nålar & så. Jag var så himla nervös & höll på stt avimma + spy efteråt :$
24# Jo jag är inget fan av nålar heller :/
Är 14 år & har en ögonbrynspiercing , 4 hål i öronen & två helix.
Jag är 24 år gammal och jag har 3 "vanliga" hål i vänster öra + 1 i höger, tidigare var det 4 i höger.
Jag har även en conch i höger öra och en navelpiercing som gjordes när jag var 14.
R.I.P - Tungpiercing och näspiercing + helix. Tungan tröttnade jag på efter 3 år, näsan togs ut efter 10 år och helixen hade jag i några månader i 15 års ålder, togs ut pga infektion.
www.kickemcattery.se
Är 21 och jar 2 i vänster öra och 5 i höger. Hade i näsan och läppen förut men tog ut dom på grund av fel med slemhinnorna(näsan) och tandställningen(läppen). Ska mest troligt göra om den i läppen då tandställningen åker 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är 18, har 2 i vänster öra, 1 i höger öra
2 i läppen, en i tungan och en i näsvingen
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
2 i öronen. Hade två i brosket(industrial) med de blev infekterade och togs ut. HAr också haft i tungan i 10 år, men den låg och skavde så till slut valde jag att ta ut den.
Nu har man tagit hål i naveln.
är 14 och har piercing i näsan som jag gjorde när jag var 12 & ett i var öra som jag gjorde när jag var 6 :) Fast ska få pierca naveln när jag fyller 16 :)
Jag är 26 och har tre piercings. Den första gjordes i näsvingen när jag var 21, den andra i klitoriskappan när jag var 23, och den sista i läppen nu för någon månad sen.
Sen har jag hål i öronen från när jag var 9 år, men dessa använder jag inte.
Känner mig helt nöjd med antalet piercings i ansiktet. Vill inte har för många där, så två känns perfekt. Kan tänka mig fler i underlivet om jag vågar, nångång i framtiden.. 
Tycker det är konstigt att barn (ja, barn!) under 15 får pierca sig?! Tycker 18-årsgränsen som finns på de flesta ställen är fullt rimlig.
#34 Håller helt med.
#24 18-årsgräns finns på alla ställen. Men när föräldrarna är mer finns det nog ingen åldergräns, tror jag iallafall. Jag piercade mig ju med mamma när hon var med.
Jag är 18 (fyller 19 på söndag
) och jag har 2 töjningar på 18mm, septum, snakebites, en labret i mitten av underläppen och 7 hål i öronen :)
Oh, glömde skriva att min septum är töjd till 3 mm med :)
#39 Den piercingstudio jag går till är seriös, och där har de ingen åldersgräns för hål i örsnibbarna (med målsmans tillstånd).
Men deras anledning är att de hellre ser att folk gör det på sina barn på ett seriöst ställe, istället för hos en frisör. Bor många invandrare här som har som tradition att ta hål i sina bebisars öron, så jag kan förstå dem.
Vissa piercings är åldersgränsen 15 år (med föräldrars tillstånd), och intimpiercings är det 18-årsgräns på.
Jag är 27 och har bara en i tungan, 2 st 16 mm i öronen, en 3,6 mm och en daith i örat.
Har haft i naveln, conch, meduza, off centre labret, bröstvårtan, surface framför örat och en form av en anti eyebrow (typ tinningen)..Plus alla hål jag tog som barn i öronen (9 st, varav jag har kvar 3 som har blivit töjda).
Sajtvärd på Iller.ifokus

18 år. Tog hål i öronen först när jag var tolv. Dock växte dom igen rätt snabbt då örhängen aldrig riktigt varit min grej. Tryckte igenom ett örhänge i ena örat när jag var 16 och började sedan töja.
Nu har jag alltså 10 mm i ena örat.
när jag var 17 piercade jag septum.
Ska ta ett nytt hål i högra örat och börja töja upp det också är det tänkt.
/Frida
Medarbetare på Sång.ifokus.
Stå på dig, annars gör någon annan det.
Vad betyder septum?
#44 Septum är (om man ska förklara lätt) tjurring :)
#45 Jaha, då förstår jag :).
Är 15 år och har 4 hål i öronen och en i naveln.
Är 23, har helix, tragus + 6 lobe. Dock funderar jag på att låta 4 växa igen.

Jag är mamma till en 12 årig grabb som vill pierca sig i näsan. Själv har jag bara hål i öronen. Han fick ta hål i örat när han var 9. Vet faktiskt inte varför han vill ha piercing i näsan, men han tycker det är snyggt. Jag kan bara hålla med. Varken jag eller hans pappa har något emot det. Jag är bara nyfiken på ni som är erfarna, hur smärtsamt det är att ta hål i näsan och hur stor infektionsrisk det är. Sonen fick ta om hålet i örat 3 gånger innan det till slut läkte med hjälp av titanörhänge…. För mig tåras det i ögonen bara man har en finne i näsan
Har läst era kommentarer om hur dum man kan vara som låter en tonåring pierca sig. Jag tycker det finns värre saker att oroa sig för……….
Tacksam för lite tips och råd till en morsa som själv skulle kunna tänka sig en liten piercing i naveln eller näsan även om jag snart är 40 år….
#49 Åh, bli min mamma!
Haha, nej, men jag önskar faktiskt mina föräldrar var liiite mer som du. 

#50 jag tycker din mamma verkar rätt schysst efter att ha läst tråden
Läste att du höll på att svimma när du tog hål i tungan. Hur gick det med naveln? Har du haft problem med läkning någon gång?
#51 Jag var väldigt nervös båda gångerna, men naveln gick hur bra som helst. Har hört av många att det gör fruktansvärt ont med kanyl när man piercar naveln. Jag tog med en slags spruta & det kändes verkligen ingenting. Eller jo, det stack till, men det gör ondare i både läppen, öronen & tungan. Jag brukar inte hålla koll på läkningen, men öronen har läkt fint & även tungan & läppen läkte. Naveln är svullen, röd & varig nu.. Antar att en infektion är påväg. Ska ner & kolla upp det.
Jag har töjda hål i öronen som är 10 mm
Snakebites och en vanlig labret i underläpp.
Septum
Earl
och i Naveln :)
Tidigare när jag var yngre så hade jag även en "plupp" i näsvingen, men tyckte det såg alltför mainstream ut så tog ut den efter något år xD
//Belinda aka Zandrama
Det är så klart upp till föräldrarna, även om jag inte skulle låta mina barn pierca sig innan (minst) 16 års ålder. Helst får de vänta tills de är 18 ;)
Det jag undrar över är varför ni inte hade titan-smycken från början? Jag skulle aldrig testa något annat som läksmycke.. Finns ju risk att få nickelallergi.
Jag har för övrigt piercat näsvingen, och det var den mest smärtsamma av de jag gjort (säger jag som fakta, inte i avskräckande syfte).
Tog även ett år innan det läkte, just för att jag bytte från titan till guld (visste att jag var allergisk, men trodde att jag tålde guld, eftersom jag kan ha det i andra smycken).
Ett annat problem för mig var också att smycket åkte ut så lätt, innan det var läkt, vilket försvårade läkningsprocessen (smycket fastnade i handduken vid ansiktstvätt, och i kudden när jag sov).
#52 Med en slags spruta? Säker på att du inte menar kanyl?
#55 Ja, typ som en pistol. fast en spruta istället (svårt att förklara).
När jag tänker på kanyl så tänker jag ju på att man kör igenom en nål.
#56 Antingen är det kanyl, som har en vass spets och sedan är som ett plaströr, eller pistol dom används.
Kan du inte försöka googla fram det om det är som en spruta? För det har jag aldrig någonsin hört talas om.
#57 Hon som piercar sa att det var en spruta när jag frågade om hon gjorde med pistol. Hittade inget på google.
Mycket skumt. Hade varit väldigt intressant att veta vad för spännande sak hon använt :)
Hur som helst var jag glad att det var sprutan hon använde & inte nål. Då alla skrämt upp mig så fruktansvärt:$
#60 Tog du hos en piercare eller typ frisör? Kan kanske ha varit blomdahls du tog med? en vit grej där man inte ser kanylen.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#61 Ja det kan man ju kanske få till en "spruta".
Står att den gör en navelpiercing enkel, men jag tycker det ser omständigare ut än att bara göra det "vanligt".
#62 En sån där spruta var det!
Och nej, mamma skulle aldrig låta mig ta hos en frisör. Alltså tog jag hos en piercare. Samma piercare som tog hål i min läpp.

#54, de hade bara plast att välja på när hålet gjordes. Det står ju att det är medicinsk plast och att det ska vara det bästa för läkningen. Så när tredje hålet gjordes så valde vi en annan som hade titan i sitt sortiment och då läkte det utan problem. Gjorde du din näspiercing med pistol eller kanyl? Gör man med pistol så har jag förstått att man får ha den där hemska pluppen i näsan, måste ju vara jobbigt, Är det samma när man gör med kanyl? Verkade ju som att du inte hade någon plupp med tanke på att det åkte ut ofta. Jag har försökt att läsa på så jag vet vad sonen ger sig in i.
#64 gör det då inte med pistol! Den spräcker vävnaden och ofta blir det fula ärr och svårare läkning. Gå till en piercingstudio. Dock kan det vara svårt att hitta en bra och seriös studio som tar hål i näsan på 12åringar…
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag hade två töjningar, ena 8 och den andra 6, men jag fick ta ut dem tills vidare. Skulle vilja ha helix eller off center labret. Jag är 17.
Tycker att det låter konstigt med en piercare som piercar 12-åringar. Där jag brukade köpa töjningar piercade de bara på folk från 15 med föräldrer. Och den där sprutan påminde lite om de nålar vi använder till blodprov i naturkunskapen i skolan. x)
Jag gjorde hål hos piercare. Fick ett smycke som hade en krok på baksidan, så man snurrade in den i hålet. Svårt att förklara 
Togs hålen i öronen med pistol? För isåfall förstår jag att det läkte dåligt. Det gjorde mina med som jag gjorde som 9-åring (med pistol hos frisören). Plaststavarna var alldeles för korta, så det blev för tätt emellan. Blev varigt och svullnade upp..
Jag är 17. Har just nu i tungan och har två industrials + helix och en örsnibb.
Har haft:
- Vertikala angelbites
- Vanliga angelbites
- Mouche (2 gånger)
- Medusa (7 gånger)
- Cheeks
- Näsvinge på båda sidor
- Septum (hade 3,2 mm)
- Jestrum (vertikal medusa)
- Spiderbites
- Centrerad labret (2 gånger)
- Off-center labret (4 gånger)
- Navel
Nu planerar jag att enbart göra navel på övre och undre sidan, ny i tungan, nipple, smiley och nya cheeks.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#69 Haha oj det var inte illa. Åh smiley som är så himla fint! Funderar också på att skaffa det. Men är så rädd att man ska råka slita ut den :/ Vet du om man kan typ äta äpplen utan problem? Alltså bita i ett äpple? eller är den i vägen :S
#69 Smileyn är lite krånglig i början, då är det krångligt med att äta äpple och sådant som "anstränger" just den delen av munnen där smileyn sitter. Men då den har läkt ska det inte vara några problem med sådana saker om man har ett lagom stort smycke. Dock finns det ju en stor risk för att de migrerar. Jag känner dock en person som haft smiley i 2 år och den har suttit stadigt och säkert sedan början, så är man försiktig ska det funka!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#70 Okej, men man lär sig nog. Har ju själv en i tungan och efter ett tag så lärde man sig att äta på ett nytt sätt för att inte bita i den. Kan tänka mig att det är liknande med Smiley. Jo att dom migrerar är också nått som gör att jag funderar på om det är värt det. Hmm okej :)
18 år & 5 piercingar
2 i ena örat, 1 i andra
1 i naveln
1 i läppen
18 år.
4 hål i högra örat
2 i vänstra
Hål i tungan
Hål i naveln
24 år.
Har;
Två töjda lobar, 12mm.
Ett töjt hål bredvid, 6mm.
Conch - örat.
Helix - örat.
Och sen har jag inget mer. hoho… vad konstigt.
Har haft; Off center labret, Septum.
Funderar på; Fler i öronen. Två i tungan. (Om jag nu lyckas med det, då jag har för kort tungband.)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Ni som har hål i läppen; Syns hålet väl när ni tar ur piercingen? någon som kan visa bild kanske? :)
16 här & har 4 piercingar var 3 av dom ee i öronen & 1 i septum.
1.6mm, 30mm & en 14mm i öronen sen har ja 10mm septum.
#75 Ja det gör det. Iallafall för mig, men det var bara nån månad sedan jag tog.
Har ingen bild, det är jobbigt att få dit piercingen igen ^^.
Jag är 22 år.
Och i höger öra har jag en conch och lobe på 14 mm, i vänster öra har jag en helix och lobes på 14 mm och 3,2 mm.
Sen har jag ett stycke snakebites och en septum på 4 mm. Och en liten anchore på bröstkorgen. :)
Jag tog ut min off center labret (piercing i läppen, på sidan) förra året. Det syns en liten insjunkning. Ska se om jag har någon bild*
Hm.. där ser man ett väldigt litet märke, vid undersidan av läppen. Men det är inget man tänker på, om man inte tittar väääldigt nära. Det är väl ungefär så det ser ut, när man har piercingen ute annars med. Om inte lite tydligare.

Undrar hur folk är funtade egentligen, hur känner och tänker man som piercare när man piercar en 12-13 åring, de är ju bara barn och de flesta ser ju ut därefter också..
Ännu värre hur F*N tänker föräldrarna till dessa som tillåter det, låta sina barn få ärr i ansiktet för livet när de inte ens är gamla nog för att dricka red bull..
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#79 Okej, tack! :)
Jag tycker verkligen inte om den här sidan, den är alldeles för otrevlig.
#82 Vad är det du tycker är otrevligt?
Tråkigt att du nte gillar sidan.
#83 Tycker det är alldeles för mycket folk som klagar på att man är ung & har piercingar.. Man får väl göra vad man vill?
Om ens föräldrar vill att ens barn ska ha piercingar fulla ansiktet är det väl upp till var & en. Tycker inte folk då ska kommentera blabla. Visst, man får ha sin åsikt, men det är där jag tycker det blir otrevligt..
#84 Som du själv skriver får alla utrycka sina åsikter så länge det inte blir påhopp på medlemmar. Jag tycker inte det är otrevligt.
Tycker man att det är fel att en del piercare piercar väldigt unga människor så tycker man det. Det är inget du eller någon annan ska ta personligt.
Däremot håller jag med dig om att kommentaren om föräldrar är onödig.

Ja inte sitter jag och skäller på barnen i fråga, har själv varit i samma ålder för inte alls så länge sen.
Jag och mina vänner både tatuerade och piercad oss från ca 12-års ålder, både på oss själva, varrandra och hos piercare.
Jag själv hatar min tatuering jag gjorde i sjuan med mammas tillåtelse, om hon och tatueraren inte tillåtit det hade den inte suttit där idag..
Jag tycker inte värst om ärret i ansiktet heller som har funnits där sen jag var tolv.
En av mina närmaste vänner, då och nu har fem ärr i ansiktet från den åldern som jag vet att hon avskyr idag.
Även hon har tatuering från samma tatuerare och hon gjorde den inte långt efter mej - en "slamp"stämpel, den är inte så omtyckt heller numer.
När man är i den åldern ser man bara nu - vilket egentligen är helt fantastiskt, hade själv sjukt roligt då MEN vuxna människor borde helt enkelt veta bättre än att tillåta saker som man kan ångra men aldrig få ogjort, är inte heller rätt tillfälle att se det som att det kan bli en läxa..
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#85 För mig blir det att jag tar åt mig allt som skrivs om föräldrar & 12-13åringar med piercingar. Och jag får också tycka som jag vill - tycker det blir otrevligt tillslut..
Lägger till en septum på min lista nu! 
Vet hur det är att vilja ha piercing när man är ung, grejen är att man ångrar sig sen. Därför är det smart tycker jag att om man är ung och vill ha piercing, ta det på ett ställe som inte syns, på tungan exempelvis som jag gjorde.
#88 Om jag ångrar mina piercingar, så kommer bara gamla mig få lida för det ^^ Hade ju i tungan & har ett jack där nu. Fast, det syns ju bara om jag räcker ut tungan ^^.
#89 Haha jo, det är sant, men det blir inte kul när den dagen kommer ;) Jag ångrar redan naveln jag gjorde när jag var 16 och jag är 18 nu, haha!
Fast vem vet, du kanske vill ha det när du är 40 med, vad vet jag ;)
Jag gjorde den vänsta av min snakebite när jag precis fyllt 14, så den har suttit i nu i snart 9 år och ångrar mig inte alls. :) Det ända är väl att jag kunde ha gått till en mer seriös piercare än vad jag gjorde.
Piercingar för mig är rätt harmlöst då det faktiskt går att ta ut när man ångrat sig, visst får man leva med ett litet ärr (beroende på vad man gör) men det är ju inget upp mot en tatuering som sitter i för livet.
Det är ju upp till var och en vad man är villig att "riskera". :)
Hur som så är det något som berättar något om en del i livet man haft.
#87 Just det jag säger, du ska INTE ta åt dig för att någon annan inte tycker som du gör. Då slipper man otrevligheterna :) Man får sålla bort lite kommentarer här och där ibland.
#84 Du får nog leva med att folk har åsikter om att mindreåriga piercar och tatuerar sig. Finns ju trotts allt en orsak till att det är åldersgräns på riktiga, seriösa studios ;)
Men som Hera säger, så bör du inte ta åt dig.
Men å andra sidan ser jag inte att det är föräldrarnas fel egentligen. När jag var 15 år, taturade jag mig. Jag ångrar den, eftersom tatueraren inte var seriös och gjorde ett ganska dåligt jobb. Men inte tusan går jag till min mamma och säger att det är henne fel, för att hon gav mig medgivande.
Jag valde det och den sitter där. Live with it!
(Förvisso att yngre inte direkt vet/vill bry sig om, i den ålder, om deras val är speciellt vist. Men så lär man sig av sina mistag)
Är 15 (16 i januari) och har än så länge bara öronsnibbarna och en industrial! :)
Vill ha snakebites och smiley, men får vänta tills jag blir 18 om inte pappa ångrar sig på vägen.
Tycker inte det är en jättestor grej om man piercar sig när man är yngre, man har ju alltid möjligheten att ta ut smycket. Visst kan det bli ett litet märke, men tror inte att man tänker på det jättemycket..
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥
Just nu har jag en off center, en center, en septum, en 6 mm i örat och ett "vanligt" hål i örsnibben.
Har haft snakes, men tyckte det var jäkligt ostädat med tre hål i läppen så den vänstra tog jag ur. Kan fortfarande tycka det ser lite ostädat ut, fast nu har jag bara tre i ansiktet. Det går i perioder.
Ska ta venom så fort jag får möjlighet, det ska bli intressant.
Är 17, blir 18 i Februari. Första piercingen gjordes när jag var 11, en off center.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
har tre vanliga hål i öronen och en helix. Fyller 14år i december
Är lite sugen på att ta hål i tungan men är så rädd att jag ska förstöra mina tänder osv så har inte riktigt vågat ..
#96 Jag har själv i tungan och mina tänder är inte förstörda. Det handlar om hur mycket man leker med tungpiercingen. Om man slår med smycket mot tänderna hela tiden så kan emaljen på tänderna skadas. Låter man bli så förstörs inte tänderna.
#97 sjävklart skulle jag låta bli att leka med den om det vore så men har hört att det inte spelar någon roll hur mycket man leker med den i vissa fall, utan det beror på hur piercingen är placerad, och tänkt då om den inte placeras bra 
#98 Går du till en riktig piercare så borde det inte vara nått problem med felplacering.
#99 Riskerna med en sådan piercing finna ju alltid. Man kan råka bita på sin pering och tänderna kan gå söner.
Jag gjorde min hos en duktig piercare, men den låg och skavde på tandköttet så jag valde att ta ut den efter 10 år.
#100 Ja det finns risker med allt… Alla piercingar har sina risker. Allt man gör har sina risker.
Precis, det finns risker med allt. Och man bör vara medveten om riskerna med det man tänker utsätta sin kropp för.
Har man frisktandvård tex så gäller inte det om man råkat bita på sin percing och tänderna gått sönder. Egentligen inga skador som man ha orsakats av pieringen, för tandläkaren kan säga att det beror på piercingen och då får man betala fullpriset istället.
Värt att tänka på :)
Ja. Men man lär sig att äta på ett annat sätt när man har piercat tungan. Man är mer försiktig och rör inte på tungan lika mycet. Men visst kan man glömma bort att man har en piercing i tungan, det kan hända. Men oftast händer det i början när man är ovan med piercingen och dessutom har en extra lång stav. Men om man är orolig för att man ska bita i piercingen finns det kulor i akryl t.ex som som är mjukare än tänderna och går alltså sönder istället för att tänderna ska gå sönder om man råkar bita i den.
Om det sker i bärjan eller i slutet spelar ju mindre roll, skadan är ju samma ;)
Själv hände det att jag bet i min piercing även i slutet då jag hade haft den i 10 år, men som tur är inte så hårt att något gick sönder. Ibland äter man mat som är så god att man glömmer bort sin piercing ;)
Huvudsaken är att man är medveten om att tandläkaren kan bli vändigt dyr, om man har otur. Allra helst om man har bryggor och någon av dom skulle bitas och gå av.
#98 En bra piercare vet vart den ska placeras! Sen som de andra sagt, att man låter bli att leka med den, jag leker lite ibland det tror jag inte är någon fara men om det är hela tiden kan det bli skador på emaljen. Munnen anpassar sig ganska automatiskt efter piercingen för de flesta så man inte behöver tänka på den.
hmm, kanske ska våga ta en då .. Jag vet en duktig piercare här i Örebro som dessutom piercar minderåriga så 
#106 Big Slick antar jag? 
#107 stämmer bra det. Har hört att dom är bra iallafall 
#108 De tar inte under 15 dock. Har gjort alla mina där, de är superbra! Han som gör dem är lite dryg men han är duktig.
När jag gjorde tungan där kändes det inte alls eftersom de tar precis imellan musklerna där det inte känns. Jag satt och tänkte "ska han inte köra igenom nålen snart?" (blundade) så hade han redan gjort det + satt i smycket, haha.
Tycker att det där munsköljet man får innan bedövar rätt bra 
#110 Jasså? vilket fick du? Jag fick Listerine innan.
#111 Ja det är väl det jag fick också. Det är så starkt så det känns som att tungan blir bedövad.
#109 jo det gör dom, många av mina kompisar har piercat sig där, dom har alla varit under 15år och utan föräldrars tillstånd t.o.m
Dom kanske har sett äldre ut
skönt att höra att det inte gör speciellt också haha, men är väl olika för alla 
#104 hade missat att läsa det sista du skrev, så jag undrar nu, vad betyder "har bryggor"? 
förlåt för det OT som råkat uppstå nu ..
hoppas det inte gör något.
#113 Om du har "falska" tänder i munnen som sitter som små bryggor mellan de riktiga tänderna. Likadant om man har lagningar, de kan gå sönder lätt om man biter fel i sin piercing.
#114, jaaha, då förstår jag 
14år, har 2 lobe i högra öra, en i vänstra och näsvinge på högersidan ^^
Tycker piercingar p minderåriga inte är så big deal ändå. Deras val och ångrar de sig får de leva med ett litet ärr. inte så farligt, man kan få ärr av allting, och ett litet nålstick kan man leva med om man själv ville ta det. tänk istället de föräldrarna som piercar några månaders gamla bebisars öron. Det är långt ifrån deras val :/
Jag har 6 st och är 19år.
En offcenter labret
En i ögonbrynet
En i naveln.
Tre i örona.
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Är 15, blir 16 den 12 februari. Har endast 5 hål i öronen. (dock använder jag inte örhängen längre.. haft de två första, i öronsnibben, sen jag var 4)
Men tjatar för tillfället på föräldrarna att få skaffa snakebites då jag velat ha det ett bra tag.
är 22 år, har haft hål i naveln, två gånger i läppen, öronsnibben (där uppe) sen vanliga hål i öronen.
har dock bara vanliga hål i öronen kvar numera och har även nyligen piercat mig i bröstvårtan och funderar på att göra det på den andra också, vill bara se hur det läker på mig först.
naveln åkte bort då den inte läkte och vill inte ha en igen då jag vill ha fler barn och inte orkar ta ut o in den igen m.m. fick bara ett litet ärr vid min navel efter graviditeten och att jag skulle haft en stav där när jag väntade tösen, det hade aldrig gått xD
funderar även på en intimpiercing och en lång stav genom öronsnibben.
efter alla barnen jag o sambon vill ha senare kan jag tänka mig att ta 2st i naveln senare. men just nu e jag lite mer sugen på det andra bröstet och fler tatueringar.
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Jag är 20 och har i naveln och 23 i öronen, tror jag. Ska ta fler i naveln och fler i öronen, än är jag inte klar!
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag är medelålders och har x antal piercingar samt ett antal ärr från piercingar som min kropp stött ut…
Ingen har än sagt att det är fult att vara gammal o ha piercings, men jag förväntar mig att få höra det snart. När jag blir rik ska jag byta ut dem mot lite mer diskreta… samt ev fixa till de synliga ärren… (Det är bra fult att ha ett stort ärr i ögonbrynet)
#119 Tror det blir labret vertical istället som första.. 
Är 19 om någon vecka, har ett hål i varje öra (varav ett töjt 10 mm), tunpiercing & industrial
Är 22
Har två 14 mm töjningar i öronen
5 ringar i öronen
1 helix
En ring i näsvingen
En i naveln
En i bröstvårtan
Har en del som jag planerat men som aldrig tycks bli av.
jag får inte pierca mig för min mamma. Min pappa tycker väll ddet är dumt men säger inte så mycket. Jag har 6mm och 10 mm töjningar i öronen och dom är dom inte så brydda om, men jag jag vill ta hål i näsan/ underläppen och så ska jag ta hål i naveln hos en piercare i smyg. Jag vet itne vad dom kommer säga och om dom gnäller så säger jag att nu är det gjort och säger till dom att det är farligt att ta ut den,
men HUR skall jag få min mamma att ändra uppfattning om näs-/ läpppiercing!? Hon säger att jag är för ung (är 16) och att jag kommer så gulsot och typ dö!
Jag vet att dom bara bryr sig om mig, men dom tror det allra värsta om piercing! Man får ju skötselråd och likn. så varför skulle det vara ett problem det är min kropp! Och dom vill väll att jag ska vara lycklig!?
Vanliga hål i öronen: 9 år Näsvinge & Helix: 13 år Snakebites: 14 år Börja töja öronen när jag var 15 år och har 6 mm i båda. Sen skaffa jag mig 2 vanliga hål bredvid töjningarna. Är 17 år nu och har endast tagit ut ena läpp-piercingen så har bara en nu :)
Är 20år.
Har;
15st i öronen
En earl
Dermal anchor
Näsvingen
Töjd septum
Medusa
Tungan
Vertical labret
off center labret
Naveln
så.. 24st. Har fått plocka ut några, men har fler på G.
Skaffade första i öronen som 4åring & som 12åring började jag pierca ansiktet.
Är 14 år har 3 i öronen och i naveln :)
är 14 bast, har 5 i öronen men jag använder endast 2 av dom som är töjda till 14 och 4 (tyckte det var ok att bara töja ena örat men herregud vad skevt det ser ut). Har medusa också :-)
Är 16 och har 5 lobe, en tragus och 2 helix :) och hoppas kunna få göra en conch inom en snar framtid… Men mamma är inte riktigt på min sida just nu :P
16 år
- Septum
- Överläpp
- Helix
- 2 piercings i öronsnibben
En fråga, vart bor du? 
Jag är snart nitton och har töjda örsnibbar, en helix och en smiley. Det blir nog fler i öronen om ett tag.
Jag är 19 och har 3 hål i öronen + tunga och navel.
Ska troligtvis pierca septum så fort jag har råd! :)
Folk säger ju att Ed's kroppskonst är väldigt bra och seriös, men han tar ju minderåriga :P
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Ja om de har föräldrars tillstånd, men det gör väl de flesta piercingsudios? Har piercar ju inte minderåriga utan att deras föräldrar är med.
#137 Ja en förälder måste med, men han tar ju ändå folk under 15.
Smullis; Vissa studios har 13år som gräns beroende på vad för piercing det är. Vet dock inte om det är så han har, men vet några studios som har så.
#139 Men tycker ni fortfarande att det är en seriös piercingstudio som piercar navlar, tungor osv. på minderåriga (med målsman såklart). Det verkar ju inte så, men ändå tycker många här att Eds kroppskonst är seriös fastän han gör så :)
Har aldrig hört något om att han piercar minderåriga. Men om han nu gör det så kan man se det positiva i det hela - då blir det åtminstone ordentligt gjort så slipper dem pierca sig med säkerthetsnålar & så :p
#127 Uppdaterar mitt gamla svar med att jag har snakebites nu :)
#135 Och nu har jag piercat septum!
Idagsläget har jag:
Töjda lobes, 12 mm
Ett vanligt hål bredvid ena töjningen
Tre helix
Conch
Tragus
Tungan, medusa och off center har jag haft men tagit ut, kände att jag växte ifrån dem :)
Väldigt sugen på en septum dock.
Fyller 22 i april.
Jag är 16 år, och har bara hål i öronen. Vill tatuera och pierca mig, men farsan är verkligen inte med på det, "skrot i ansiktet" säger han. Väääldigt gammalmodig. Har dock såpass mycket respekt för honom att jag inte smiter iväg och gör det trots att han sagt nej. Och för att jag inte vill bli ihjälslagen, haha…
Det jag vill säga är att jag förstår min pappa som säger nej till dessa saker. Det är ju mest för att han tycker det ser ut som skit, men han vill ju inte att jag ska göra som jag vill för att sedan ångra det som fan. Så jag förstår liksom inte hur andra föräldrar tänker när det är okej att ens 12åring skriver in något hopplöst twilight-citat på kroppen som de sedan aldrig kommer kunna ta bort?
Jag har bara två hål i varje öra.
Tog första hålen när jag var 5, snygga och bra.
Tog de andra i november tror jag, tog med pistol. Kunde tagit ut dom den 29 december men dom gör fortfarande lite ont om jag drar lite i dom.. Så ska låta dom vara.
Dock var det hos frisör så placeringen blev rätt ojämn
Men wellwell, what should I do..
Vill ta navelpiercing, men tycker det ser så läskigt ut med den där saxen typ! Usch mår illa av att tänka på det. Men det är så snyggt.. Och mamma låter mig inte skaffa det! Isåfall skulle jag gjort det för länge sedan. Hon låter mig skaffa piercing (när jag e 18) men inte navelpiercing.. hmm
Och Tungpiercing är också ganska snyggt, men där är också den där saxen xD Tror inte mamma skulle låta mig ta där heller. Hon låter inte min syster ta i brosket i örat.
#145 Senare kommer du vara glad och stolt över att du lyssnade på din pappa och inte gjorde det själv eller hos någon hemmapulare :)
#146 Inte bra att pierca hos frisör med pistol :/ Men iallafall, inte det jag skulle skriva, ''den där saxen'' med andra ord - tången, är inte så farlig som den ser ut :) Finns även en hel del studios som piercar utan tång på de placeringar som det är möjligt. :)
#148 Haha visste jag inte då xD Mamma sa ju att jag fick skaffa ett par hål i öronen istället för navelpiercing, så kom jag på det när vi var på stan så sa jag det så sa hon att det fanns en frisör där borta, så a ;)
hur mycket kostar en navelpiercing hos riktiga piercare?
#148 Hm, olika från studio till studio, men brukar ligga på omkring 400-600kr :)