Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 3728 ggr
PotatoEcho
0

Töjning- Vad har hänt?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade i en 4 mm töjning för 1 vecka sen, fick en 5a av min kompis i julklapp. Skulle egentligen vara dax att töja till 6mm.

Men sätte i 5an,  gjorde väldigt mycket ondare än vad det gjort förut och det var VÄLDIGT ömt i flera dagar efteråt, jag hade i den i ca 1 vecka. Tog ut den i förrgår, eftersom inte det onda försvann. Vanligtvis är det lite ömt i kanske en halvdag.

Nu har jag 4an i igen. Det onda försvann på 1 dag. Men nu ser hålet förjävligt ut istället. Jag vet inte om det är en infektion eller om det är en blowout? Det ser väl ganska normalt ut när man bara kollar på det, lite rött är det.

Men om jag ''trycker på'' bakifrån, haha så ser det ut som ett helvete :(

Det kan vara så att det töjning på 5 va akryl eller något. Mina öron gillade aboslut inte den iallafall :/

Hoppas ni förstår.. lägger med lite bilder så ni kan se hur det ser ut.

Första bilden: Örat helt vanligt, trycker inget eller nått.

PotatoEcho
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser det ut när jag ''drar'' ut örat med ena fingret och andra liksom trycker jag på från baksidan.. Svårt att förklara haha!

Har smetat in öronen i vaselin då jag färgat håret, därför det ser äckligt ut:P

Cederin
1

Tycker mest att det ser ömt/irriterat ut. Fortsätt att låta det vila.

Medarbetare på Naglar och Hår

SoKawaii
0

Tror du töjt för fort. Hade du nåt glid på? Tog det emot mer än vanligt? Var du kall om snibbarna?

"Do small things, with great love"

Inspiration
0

Vad är det för material på smycket? Kan ha att göra med att du är allergisk. Tex plast/akryl är inte bra för huden så det borde man undvika :)

PotatoEcho
0

Jag har silikon på 4an, och mina öron tycker om det! Jag har problem öron som inte tål något knappt. haha, nickel allergi och allt..

Jag har ingen aning om vad det är för material. Kan vara akryl..

Det var ju inte jag som köpte den så svårt att säga :/

[YukiOni]
0

Akryl = plast, den känns igen väldigt lätt

Karmatarerskanise
1

Verkar mest som du töjt för mycket. Det ska inte göra ont att töja.

Så oavsett om det är akryl eller inte så påverkar det inte så snabbt så att det gör ont under själva töjningen, så jag tror det är där felet ligger.

PotatoEcho
0

Det gjorde inte ont när jag stoppade in den, det sved bara lite.

Det onda kom efter en stund..

Karmatarerskanise
1

#8 "Men sätte i 5an,  gjorde väldigt mycket ondare än vad det gjort förut och" Så det sved. det är en form av smärta det med och det ska inte svida heller.

[YukiOni]
1

En bra tumregel: Ha en storlek och VÄNTA tills huden blir lös nog att stoppa in ett NÅGOT större smycke (1-1½mm större, kan ta några månader)

Då slipper man problem med blowouts, sliten hud och ärrbildning. 
Om du ska töja så borde man inte ha brottom, du kommer ju ändå till din slutstorlek, även om det tar längre tid så e det värt det om det sparar på din kropp…