Tungpiercing
Har väldigt länge varit sugen på Tungpiercing men tvekar lite på grund av många skäl. Tänkte därför ta upp dom och känner ni för det får ni gärna hjälpa mig reda ut det ;)
* Jag har en del problem med halsfluss och liknande, är det dumt att ta en Tungpiercing då? Alltså att den kan påverkas av det och bli infekterad eller liknande?
* Hur vanligt är det att man slår i tänderna med staven? Med tanke på att tänderna kan gå sönder av staven..
* När byter man från läkstaven till en kortare?
* Ungefär hur ont gör det? Förstår att det är individuellt, men jag har en piercing i naveln som jag inte tyckte gjorde speciellt ont. Är det "värre" att ta i tungan?
HAr aldrig hört att en Tungpiercing påverkas av halsfluss elelr vise versa.
Hur vanligt det är får du nog fråga din tandläkare, det är ju dom som tar hand om tänderna som går sönder :) Själv fick jag ta ut min efter många år då den skavde på tandköttet och nästan blottade en tandhals. Känner en del som bitit av bitar av sina tänder.
Byter stav gör man efter tidigast 8 veckor, eller när det har läkt helt. Kan ta mycket längre tid än 8 veckor, bialdn går det snabbare.
Gjorde int eont alls. Stack till precis vid penetreringen av huden, sedan knastrade det bara.
Tack för svaret! Hade tänkt göra den nu i veckan, men funderar på om det är bäst att vänta tills i slutet av veckan eller om jag kan ta den nu i början? Funderar mest över hur det funkar i skolan och sådär om man behöver prata mycket.. Gör det ont att prata när den är ny eller funkar det rätt okej ändå? :)
#2 Hade inga problem att prata pga smärta, men läspade haha ^^ lycka till!
Enjoy life and live the adventure!
Tyckte det gjorde ont en sekund när han stack igenom nålen. Sen var det ingen fara.
Läspade lite första veckan och fick äta väldigt långsamt. Men ingen big deal. ;)
Okej det låter ju skönt det iallafall! Läspade ni tydligt eller var det mest ni själva som märkte av det? Antar att man inte läspar längra än tills det att svullnaden har gått ner och man byter till en kortare stav.. Stämmer det?:)
Man pratar lite roligt när man är svullen, så det kan kanske vara skönt att göra det inför helgen.
Det var det jag också funderade på, så det får nog bli så att jag tar den till helgen istället! Tack igen för era svar :)
Gjorde min Tungpiercing för 13 dagar sedan. Imorgon har det gått 2 veckor och då ska jag tillbaka till piercaren och de ska då byta ut den till en kortare stav :)
Tog min på en måndag, och läspade hela veckan i skolan. Efter helgen pratade jag sedan helt normalt ^^
Jag tyckte det gjorde ont då nålen skulle "ut" ur tungan på andra sidan. Men efteråt kändes det inte så värst. Det är mer dagarna efter då det gör ont att äta som är det värsta enligt mig. Men jag klarade dock av att äta redan från dag 1 med endast lite svårigheter :)
// Fawo (;
Visst ja, jag har kanske helt fel med staven. Man byter nog till kortare läkestav redan efter ett par veckor :)
Kan bara svara på några frågor ^^''
Tog min några dagar innan nyår, ej bytt stav än men skulle göra det i helgen men det blev inte av och nu måste jag vänta till fredag för att jag inte har med mig den hit
Det gjorde inte ont, det var bara obehagligt när nålen gick igenom. Dock kommer du nog hata att du tagit den i några dagar ifall den svullnar och gör ont. Det gjorde jag riktigt åh vill nästan ta ut den men vill ha den och bla bla bla men när man vänjer sig, vet hur man äter ordentligt och sånt så är den riktigt najs att ha :D Vill man bli fin får man lida pin :)
Jag ville iiinte prata direkt men gah va man har mycket att säga blev så besvärligt, piercaren sa man skulle undvika att prata några timmar tror jag och en isglass efter man tagit den. Sen alltså när jag pratade för mycket började jag läspa, men innan jag "konverserade" med någon ordentligt så sjöng jag på låtar för att träna lite liksom xD
//Joanna
Tog min för några år sedan men hade inget problem med att tungan svullnade. Kunde prata precis som vanligt. Tyckte inte heller att det gjorde ont att ta den.
Min tunga svullnade första gången. Andra gången jag piercade den svullnade den inte alls.
Dock kan jag inflika att jag bitit "sönder" ett par-tre tänder (inte så illa att jag behövt laga). Hoppas dock att det har att göra med att jag fortfarande har för lång stav. Beställde kortare idag så får se hur det går. Det har hänt när jag har ätit.
Jag tog min tung pircing för 2 år sen och jag har inte haft några alls problem med den, den första veckan va min tunga svullen och otur som jag hade så hade vi redovisning i engelska dagen efter, pratade som jag hade mat i munnen, men tog bara några dagar innan jag pratade riktigt, men att äta var obehagligt.
Tack ska ni ha för alla svar! Tog min igår så nu sitter den där. Den var svullen ett par timmar men sen la det sig och har inte gått upp igen, än.. Lite jobbigt att äta dock, eller ja, det är egentligen att svälja som är jobbigt, inte att tugga maten, men man vänjer sig väl, haha! :)
Hej igen! Börjar bli lite orolig nu.. Tog min piercing för en vecka sedan idag, och jag kan fortfarande inte prata normalt. Inte ens någorlunda normalt.. Det är inte bara det att jag läspar lite, utan det är flera bokstäver och kombinationer av bokstäver jag har svårt för och låter som ett litet barn som inte har lärt sig att prata än.. Kommer det gå över, eller borde jag helt enkelt plocka ut den?
Har det bara gått en vecka är det ingen fara. Men et är upp tll dig, känner du att det låter för jäkligt så får du ju ta ut den.
HAr inte varit med om att man låter som ett barn som inte kan prata.
Ge det ett tag till. Men om det inte ger sig får du väl ta ut den. Det är kanske väldigt individuellt men jag kunde prata normalt efter bara någon vecka. Du kan kanske prata med din piercer och kolla upp om det beror på svullnad, för lång stav eller om piercingen är felplacerad.