Låta dem växa igen??
Mina älskade kindpiercingar läker inte (tog dem för ca 10 mån sen). De är i princip konstant infekterade och jag är tvungen att överväga att ta ur dem. Hur skulle ni göra? Eller hur valde ni i liknande situation att göra?
Med mitt tålamod hade jag tagt ut dom för längesedan ;)
Är de infekterade och oläkta så ska du absolut INTE ta ut dem!
Prata med din piercare!
Kinder är svåra. Har en kompis som hade i sina i många år men de pendlade länge mellan att vara läkta och variga.. Nu har hon ganska ordentliga ärr efter dom.. Tyvärr är det känslig vävnad som lätt påverkas av din allmänstatus.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Japp. Att de är svårläkta visste jag från början men de är värre än jag trodde. Infektionen kommer o går hela tiden. Men jag ÄLSKAR dem. Så det är hårt. Ska givetvis prata med min piercare, men i slutändan är det mitt val. Därför intressant att höra vad andra piercade tycker.Som ni.
Självklart är det ju ditt val! Men du bör vänta tills att de är läkta för att inte göra det värre än vad det redan är, med mer infektioner osv!
Tycker jag i allafall!
Fast varför ta ut en piercing för att den inte vill läka om du måste vänts tills den läkt ;) Vissa piercingar vill kroppen helt enkelt inte ha. Gjorde en conch på 4 mm och det gick bara inte. Kämpade i 8 månader men den vätskade mängder och gick inte att få ordning på. När jag tog ut den var hålet som bortblåst efter bara någon vecka. Inget ömt, ingen vätska, inget hål..
Sajtvärd på Iller.ifokus