Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 4548 ggr
monstermash
0

När bleknar min tatuering?

Jag hamnade på en fest med en tatueringsmaskin och var lite för full för att inse vad jag höll på med. Inte mitt smartaste val här i livet, diskutioner om att det var osmart undanbedes, det vet jag redan om.

Jag tatuerade mig dock under tårna, och hon som tatuerade mig tatuerade väldigt löst. Dvs texten är väldigt 'suddig' och tillexempel två av mina "S" syns bara halva tydligt, resten av S'et syns knappt. Eftersom tatueringar under foten slits bort tillslut - hur länge behöver jag stå ut med tatueringarna ungefär innan de slits bort? Bara under dessa två dagar jag haft tatueringarna har de bleknat lite. Om det överhuvudtaget spelar någon roll är jag ganska aktiv och går några timmar om dagen.

Hur länge ska jag fortsätta att smörja in tatueringarna? Tills den torkat är den bästa förklaringen jag har fått, men jag har jättetorra fötter sedan innan så jag har alltid torr hud i princip, detta fallet hjälper inte det att gå efter torr hud..

Till sist, hur många veckor ska jag hålla mig ifrån simhallen?

För er som är nyfikna på motivet, jag tatuerade in min bästa väns smeknamn under ena foten samt ett hjärta. Min bästa vän skrev hela mitt namn på sin handflata och ett hjärta. Sedan tatuerade jag in min crush smeknamn under andra foten. Dock blev vi tillsammans dagen efter så det känns helt okej att ha hennes namn intatuerat. Synd att det blev så fult bara.

Min bästa vän drog det ett strå längre och tatuerade sig under tårna, på handen (mitt namn) och på röven (där hon förövrigt skrev "ditt namn").

Karmatarerskanise
0

Simhallen behöver du inte undvika mer än två veckor, för då har det läkt (om du inte får infektion)

Hur lång tid det tar innan dom bleks går inte att säga. Finns inga garantier på att dom kommer försvinna. En del gör det andra finns alltid kvar.

monstermash
0

Dessa kommer definitivt inte sitta kvar föralltid, det är jag helt säker på, det är under foten och de kommer slitas bort, speciellt så dåligt gjorda som dem är. Men då får väl tiden avgöra hur länge de sitter kvar, tur att jag är ihop med tjejen.

Bara två veckor? Jag har fått höra att jag inte kan simma eller bada öht på sex veckor.

Karmatarerskanise
0

En tatuering läker helt på 1-2 veckor. Så varför man skulle vänta hela sex veckor har jag ingen aning om ;) (om man nu inte får en infektion dvs)

Jag har en vän som har under foten, gjord för 15 år sedan och man kan fortfarande se konturerna av den. Så att hela försvinner är inte helt säkert.

Sedan spelar det väl ingen stor roll egentligen, vem kollar en under fötterna ;)

monstermash
0

Jag tycker också det låter konstigt att man ska vänta i sex veckor, därför jag frågade här haha.

Jag har alltid strumpor på mig så det gör ingenting om jag får dras med dem hela livet, lärdom till alla andra i min närhet; "tatuera dig full och det ser ut såhär, inte så kul va?" 

Karmatarerskanise
0

Tur man lär av sina misstag

monstermash
0

Värre för min polare.

ElmerKrudd
0

Min kompis tatuerade in det manliga könet under sin fot när hon var full för ca 2 år sedan och den syns inte längre :P Syns att det har varit nånting där men inte just det :P

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

monstermash
0

Där ser man. Min kompis tatuerade in något under tårna och det försvann på några månader, kan visst skifta väldigt mycket. Beror ju förstås på hur hårt och duktig tatueraren är också.

Får väl tatuera något snyggt över om några år i värsta fall.

ElmerKrudd
0

Haha precis. Tur det vad under foten iallafall ^^ De behöver man ju inte visa så mycket :P Har "tenac" skrivet på foten, och jag glömmer bort den heeela tiden sen när folk frågar vad det betyder undrar jag vad tusan dom menar xD

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

monstermash
0

#9 - Haha ja, jag känner också det. Jag har dessutom fotfobi (skumt att hon fick tatuera mina fötter med tanke på det) och har alltid strumpor på mig så det är typ en på miljonen att någon kommer se mina tatueringar i vilket fall som helst.