Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 2270 ggr
Hanna
0

När är det "försent"?

Visste inte vad jag skulle ha för rubrik riktigt, men är lite sugen på att pierca läppen. Men hört att det är sämre att ta mot sommaren då det är lättare att få infektioner. Så när kan man säga att det är "för sent" och man bör vänta med att pierca sig? (ex maj och vänta till september).

Tack på förhand, hoppas ni förstod min fråga. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

natha-mjau
0

i juli/augusti ska du inte ta.
ta tidigare:) eller i september

Hanna
0

Så i mars - april är det alltså helt okej? ^^

Gått och funderat länge nu, kände att jag ville vara helt säker. Vilket jag tror att jag är nu ;)

natha-mjau
0

ja, det är okej :) kör på du :D

[mikaela07]
0

Jag gjorde både tungan och medusa i april och det gick finfint :)

Hanna
0

Tackar för svaren :) Kanske blir att göra under påsklovet då så man kan sitta hemma den veckan. ^^

Vad brukar det kosta på ett ungefär om ni nu vet det? ^^

natha-mjau
0
[mikaela07]
0

Tror jag betalade 450 för tungan och 400 för medusa, min off center har jag glömt, är för många år sen :P

Karmatarerskanise
0

Rötmånaderna augusti och september bör man undvika. kanske även de månader då det är varmt nog att bada.

theraphosa
0

Jag säger som dom andra kör på!

De är smart att göra den vid nått tillfälle då du inte ska göra nått specielt några dagar framöver. För när du är ny piercad så kan du inte  dricka alkohol och du kommer va svullen och blå.

Jag tror jag betaka 500 för min off center. Den känndes knappt, men de gjorde lite ont efter och man känner sig handikappad när man ska dricka något, haha.

[mikaela07]
0

Blå blit man väl ändå inte? Då kan ju piercaren inte kollat efter blodkärl innan hon/han gjorde piercingen?

theraphosa
0

Min vart blå! Ne men ja tror de va för jag skratta så mycke samma dag som jag gjorde den och då börja den blöda så kan ha nått med de att göra.

[mikaela07]
0

Hm, ja det är ju mycket möjligt :)

Hanna
0

Näm älkohol dricker jag inte. :P Men om det blir så ska jag satsa på påsklovet! Då är man ju hemma en vecka :)

Sugrör är bäst! Haha ;)

theraphosa
0

De låter bra! Haha jaa de va ju en bra ide, borde jag tänkt på oxå X)

[mikaela07]
0

Sugrör är nog en bra idé ja :P

När jag hade tagit hål i tungan så rann mer eller mindre allt jag drack ut igen, vet inte hur många tröjor jag använde under samma dag innan jag kom på det där med sugrör. Jag var nervös för att svälja i början då jag fick för mig att jag skulle svälja kulan, var nog därför jag dreglade istället, haha.

Hanna
0

Blir nog så bra så :)

Älskar min stavning på "alkohol" btw… x)

Hanna
2

Här gick det segt, men idag tog jag den! :) Off-center labret på det hyfsat nyöppnade Enlightened Tattoo & Piercing i Karlstad. Mycket nöjd :)

Karmatarerskanise
0

17 hoppas allt går bra :)