Få ut fleshtunnels
Hej! Jag har ett problem. Jag har töjningar på 3 mm och i dem har jag ett smycke (jag tror det heter flesh tunnel, men jag kan ha fel) som är 3 mm men kanterna är 4 mm (och man kan inte skruva bort någon kant).
Jag har tänkt töja till 4 mm och sätta i ett annat smycke, men hur sjutton får jag ut det gamla smycket?
På ena örat lyckades jag få ut smycket (även om det började blöda) efter att haft tyngder i örat i en dag, men i det andra örat är det helt omöjligt. Har ni några tips?
Satte du i dem för tidigt? En del behöver vänta ett par veckor från det att man kommit upp i rätt storlek tills att man kan ha sådana, eftersom att det gärna drar åt sig runt smycket annars.
Ställ dig i duschen och försök smörja med olja, så ska det nog gå lättare.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag tror det är som #1 skriver. Du behöver nog ha i 3 mm ett tag till. När hålet är riktigt redo för en större storlek så brukar "spänningen" runt smycket ha släppt. Vilket dessutom gör det lättare att få i nästa storlek.
If you don´t live for something, you´ll die for nothing
#1 Hej! Jag kan ha sattit i smycket för tidigt. Såfort jag hade töjt till 4 mm så satte jag in 3 mm smycket.
#2 Jag tror inte att det är problemet eftersom jag haft 3 mm sedan slutet på augusti, det vill säga 5 månader. Det borde hunnit läka ordentligt.
DOCK så vill jag tacka för tipsen och säga att värme + smärtstillande + olja = success!
Kanske inte det bästa att ta i för mycket, men jag ville ha ut smycket och jag fick ut det iallafall. Dessa hål ska inte töjas mer så lite eventuell ärrbildning kommer inte att störa mig.
Jag har gett upp det där. Jag kan inte ha såna helt enkelt. Mina töjningar drar ihop sig väldigt snabbt och jag har haft mina i ett par år nu.
Så när jag har tunnel får det bli annan modell helt enkelt.
Tror det är högst individuellt hur mycket det drar ihop sig o hur fort.
Hälsningar
/Emma Öhr
Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.
Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.
Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning
Jag har råkat ut för samma sak, men jag smorde in de och höll bara fast smycket och hängde med armens vickt i de så hålet töjdes. Så fick jag ur den sen =)
Mina hål är också väldigt känsliga och de är på 16 mm sedan flera år tillbaka. Jag kan tex inte sova utan smycke för då får jag inte i samma storlek på morgonen medan jag har kompisar som alltid sover utan smycken. En gång hade jag i smycken med för djup midja och fick kämpa en hel kväll för att få ut dem..
Sajtvärd på Iller.ifokus