Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 1680 ggr
LinaIsabell
0

Få ut fleshtunnels

Hej! Jag har ett problem. Jag har töjningar på 3 mm och i dem har jag ett smycke (jag tror det heter flesh tunnel, men jag kan ha fel) som är 3 mm men kanterna är 4 mm (och man kan inte skruva bort någon kant). 

Jag har tänkt töja till 4 mm och sätta i ett annat smycke, men hur sjutton får jag ut det gamla smycket?

På ena örat lyckades jag få ut smycket (även om det började blöda) efter att haft tyngder i örat i en dag, men i det andra örat är det helt omöjligt. Har ni några tips?

Afturelding
2

Satte du i dem för tidigt? En del behöver vänta ett par veckor från det att man kommit upp i rätt storlek tills att man kan ha sådana, eftersom att det gärna drar åt sig runt smycket annars.

Ställ dig i duschen och försök smörja med olja, så ska det nog gå lättare.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Jiels
0

Jag tror det är som #1 skriver. Du behöver nog ha i 3 mm ett tag till. När hålet är riktigt redo för en större storlek så brukar "spänningen" runt smycket ha släppt. Vilket dessutom gör det lättare att få i nästa storlek.

If you don´t live for something, you´ll die for nothing

LinaIsabell
0

#1 Hej! Jag kan ha sattit i smycket för tidigt. Såfort jag hade töjt till 4 mm så satte jag in 3 mm smycket. 

#2 Jag tror inte att det är problemet eftersom jag haft 3 mm sedan slutet på augusti, det vill säga 5 månader. Det borde hunnit läka ordentligt. 

DOCK så vill jag tacka för tipsen och säga att värme + smärtstillande + olja = success!

Kanske inte det bästa att ta i för mycket, men jag ville ha ut smycket och jag fick ut det iallafall. Dessa hål ska inte töjas mer så lite eventuell ärrbildning kommer inte att störa mig.

Vildvittrans
0

Jag har gett upp det där. Jag kan inte ha såna helt enkelt. Mina töjningar drar ihop sig väldigt snabbt och jag har haft mina i ett par år nu.
Så när jag har tunnel får det bli annan modell helt enkelt.

Tror det är högst individuellt hur mycket det drar ihop sig o hur fort.

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

theraphosa
0

Jag har råkat ut för samma sak, men jag smorde in de och höll bara fast smycket och hängde med armens vickt i de så hålet töjdes. Så fick jag ur den sen =)

JossanH
0

Mina hål är också väldigt känsliga och de är på 16 mm sedan flera år tillbaka. Jag kan tex inte sova utan smycke för då får jag inte i samma storlek på morgonen medan jag har kompisar som alltid sover utan smycken. En gång hade jag i smycken med för djup midja och fick kämpa en hel kväll för att få ut dem..

Sajtvärd på Iller.ifokus