töjnings problem!
gick upp från 8mm till 10mm igår i tunnelstorlek.
idag så märkte jag att jag hade koagulerat blod runt töjningen både höger och vänster öra. är detta normalt? eller borde jag downsiza till 8mm igen? vill ju inte ha så kallad blowout!
glömde säga att jag använder så kallade flesh tubes mer gummi ringar på vardera sida om örsnibben om de skulle underlätta svar :)
Aj.. Det ser ut som en infektion. Gå till din piercare så kommer du säkert få råd :D
Ta ut smycket och låt det läka, eller i alla fall minska storlek.
Töjer man två storlekar är risken alltid att man spräcker.
jag själv reagerade väldigt illa på gummi ringarna när jag töjde!
blev stora röda utslag runt hela hålet!
så det kan vara så att du inte tål gummit också!
men gå till din piercare och rådfråga precis som dom andra säger!:)
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Jag tycker att du ska downsizea och tejpa upp sedan när det har läkt
Jag har inga problem att gå upp 2mm åt gången men jag köper alltid en spiral eller en sån där rak mojäng. Det jag gör är att jag puttar i tills det tar stopp och sedan sätter jag gummiringen bakom så att expandern inte ramlar ur. Sen går jag under dagen och trycksnurrar. Kan ta nån dag ibland. Gör så för att sakta vänja hålet för en större storlek och till slut så är jag upp i den storleken jag vill ha.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag har jättekänsliga öron och sådär har det sett ut om jag tagit det minsta lilla för fort (och då har jag gått långsamt fram). Det värsta är att om det blir sår inne i töjningen så kan det bildas varfickor där- har hänt mig!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Mitt tips till dig är att aldrig gå upp två storlekar på en gång. Ta en mm i taget. Det har i alla fall funkat bäst för mig.