Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1102 ggr
-Idaoh-
2013-03-03 20:12
0

Dermals

Har nu suttit och klurat lite på mina dermals jag har ..

Vet någon ifall man kan ha kvar dermals om man blir gravid ?

Har 4 st (höftpiercings) och när ja spänner ut magen kommer de liksom vid sidan om/under , de är placerade precis vid höftbenen eller vad man kan säga ..

Vill inte ta ut dom :( Någon som har testat hur det blir ifall man har kvar dom ? Om någon har bild på hur de ser ut efter en graviditet med dermals på magen , lägg gärna upp bild ! Är lite nojig inför framtiden ifall ja beslutar mig att bli gravid :)

PaaatyPalm
2013-03-03 20:17
0

Hade inte dermals när jag var gravid men därremot en navel piercing & den blev helt förstörd. Tog ut den efter 10 onde veckan som gravid men nu är min navel fruktansvärt ful. Har även haft 8 dermels, och min erfarenhet är att dem är väldigt sköra, så jag hade inte haft kvar dem.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

-Idaoh-
2013-03-03 20:25
0

#1 Har redan tabbat mig rejält genom att gå på inkbash och piercade först 2st surface hos en full piercare *hurra* .. som jag sedan fick ta ut då de växte ut plus han hade satt dom i olika höjd , hallå ögonmått .. haha

Gick sedan för att göra dermals i gamla stan här i sthlm , då körde piercaren om ena sidan så de vart i samma höjd och allt , och den andra sidan 2st i ärrbildningen/brosket från den gamla piercingen och ja , smärtan var olidlig ! Så är lite rädd att det ska vara samma smärta igen att genomlida :( Men det kanske är värt det ..

När ska man ta ut de ? Vilken vecka är den absolut SISTA enligt dig ? Vill ha de så länge de går ;) hehe

PaaatyPalm
2013-03-03 20:57
0

#2 destu snabbare destu bättre, då hinner köttet läka innan huden börjar spännas :), gravid? Är själv 93a :)

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

-Idaoh-
2013-03-03 21:10
0

Nej 😉 tänkte bara förbereda mig mentalt på att ja kommer bli av med mina älsklingar den dagen ja blir gravid , har haft de nu i 1½ år och är de bästa som "hänt" mig 😃