Infekterad bröstpiercing?
Hej! Jag tog hål i min bröstvårta för cirka 1 månad sedan. Jag har varje dag rengjort piercingen med parfymfri tvål, och koksaltlösning några gånger, 1 gång om dagen som piercaren sa till mig att göra. Den såg fin ut första veckan, men sen började den vara väldigt mycket, grönt/gult var. Igår när jag skulle rengöra den såg jag att precis innanför hålet, alltså i hålet, så är det en klump med blod som sitter och nästan är på väg ut om man säger så? Rör man den så kommer det lite blod från den.
Är den infekterad? Och vad ska jag göra isåfall? Jag har väldigt långt till studion där jag piercade mig, och har svårt att ta mig dit för råd. Är rädd för vad det är och vet inte vad jag ska göra? :(
Mvh Rebecca
Det låter som en infektion eftersom det är grön/gult var, annars ska det vara vit/gul sårvätska som är normalt. Har aldrig fått infektion själv men man ska aldrig ta ur smycket då kapslar man in infektionen istället. Koksalt 2 ggr om dagen borde få ner infektionen då det drar ut bakterier :)
en fråga, byter du t-shirt/topp/tröja eller bh, varje dag? infektionen kan bero på aty du tex använt smutsiga kläder eller att du sov i sängen på lortiga sängkläder. nu menar jag inte att du är någon lortig människa. Men det är sånt som händer :) jag tycker du ska göra rent med koksalt! Häll Upp varmt i glas och vänd upp upp och ner på bröstet (så den badar) 10-20 min, två gånger om dagen i två veckor! bytt bh varje dag, eller lägg in ny kompress mellan varje dag, och byt lakan och påslakan varje dag, eller sov i nytt nattlinne varje dag!:) mvh henrik
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Taxie: Nej, att ta ut den vet jag att man inte ska göra för att de är farligare! :)
Henrik: Jag byter bh varannan dag, men tröja byter jag varje dag. Och varje dag jag kommer hem från skolan osv, så tar jag av mig bhn för att den inte ska ligga klämd där inne.
Sängkläder byter jag inte, eftersom att jag sover i nya tröjor/linnen varje dag :) Har varit väldigt noga med kläderna ändå tycker jag, men kan ju vara de ändå.
Nu har jag gjort koksalt, och lagt en kompress som får ligga där ett tag! Ska göra de en gång till senare ikväll.
Tack så mycket för tipsen & svaren, hoppas att de går över snart :) Har ju hört att de är väldigt svårläkt, så de är väl bara att sköta den så bra man kan och hoppas på de bästa! :)
Mvh Rebecca.
tror de flesta kommer att hata mig nu men ..
Rör den inte, låt piercingen va.
Jag har failat ALLA piercingar jag gjort genom att göra rent dom, nu när jag tagit ytterligare hål osv så låter jag dom vara, så läker dom perfekt.
Kroppen har en bra förmåga att läka sig självt utan läkemedel och rengörinsmedel.
Detta är bara mina erfarenheter, och jag kan ju inte lova att det blir bättre om du låter den vara, men så blev det för mig !
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi