Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3262 ggr
ilenna90
0

rengöring helix-piercing

Jag har gjort en helix-piercing och undrar lite över det här med rengöring:

jag fick en rengöringsvätska med mig ifrån piercingstudion som jag skulle tvätta med morgon och kväll. Men det stod även med ett recept på koksaltlösning.
Är det meningen att jag ska använda både rengöring och koksalt eller? : o var så mycket information på en gång, plus att jag varit så nervös haha, så blev lite osäker nu.

På mornarna kommer jag ha rätt svårt att hinna med koksaltlösning då jag börjar så pass tidigt, men isåfall kanske man kan använda den metoden på kvällen och vanlig rengöring på morgonen.

men hur har ni gjort?

[rumelle]
0

Jag har blandat koksaltlösning som jag sedan sparat i en sprayflaska och sprayat på piercingen morgon och kväll. Har förvarat den i kylen och blandat ny kanske en gång i veckan.

Niini
0

Jag lade en kompress med varm koksaltlösning ovanpå piercingen o lät den ligga till den blev kall. Upprepade några gånger. Sen tvättade jag med "piercingtvålen" jag fick från studion varje kväll i några veckor (morgon o kväll första veckan). Tyckte koksaltlösningen var såå skön att ha på så den höll jag på med rätt länge.

ilenna90
0

# 1
fast är inte grejen att koksaltet ska vara varmt? : o

# 2
okej! så du använde koksaltet både morgon och kväll också? och sedan piercingrengöringen efteråt?

var det haha? jag tycker det låter som att det ska göra fruktansvärt ont att lägga någonting salt på såret! D:
sedan är jag lite överkänslig också så jag blev ju så illamående att jag var tvungen att sätta mig på golvet efter att jag gjort rent min piercing första gången imorse -.- haha

[rumelle]
0

#3 Jag tror inte att temperaturen spelar någon större roll. Det är ju den bakteriedödande effekten man vill åt.

Karmatarerskanise
1

Koksaltlösning skall vara färskavara eller i förpackningar som är sterila. Annars förlorar det sin effekt.

ilenna90
0

# 5
då tror jag helt enkelt att jag fortsätter mer piercingrengöringen morgon och kväll och sedan kör med koksaltlösning några kvällar i veckan :)
men ska man vid dom tillfällena använda både koksaltlösningen Och piercingrengöringen?