Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1592 ggr
rebeka
0

Töja Septum

Jag har funderat ganska länge på det här och har nu bestämt mig för att töja mitt septum. Finns det något speciellt man ska tänka på? Jag vet att man kan töja hos en piercare, men jag har så långt till närmsta piercare så jag gör det helst själv. Finns det några tips? :) 

Tar gärna mot alla råd och tips, för det är första gången jag töjer!

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

svartkanin
0

Vill följa tråden så gör ett avtryck här

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

evajosefina
0

Jag har bara gått upp en storlek från att jag gjorde min töjning och jag satte bara i en större ring. Men jag skulle väll gissa att man gör likadant när man töjer större.

Större och större ring och att man tar det väldigt lugnt och ser till att det får "läka". Och sköljer näsan med koksalt om det skulle bli problem.

Karmatarerskanise
1

Det viktiga är att du tar det väldigt lugnt. Små små storleksökningar och lång vila mellan.

C4NCERiNHALE
0

Jag har min septum töjd, har 4mm

jag använder mig utav tejpmetoden. När jag töjer använder jag PFTE tejp. Kolla runt på youtube

Min portfoliohttp://ebphotography.portfoliobox.me/ 

rebeka
0

Tack för tipsen!! :) 

Efter lite pillrande och trixande så insåg jag att jag är alldeles för rädd för att våga töja själv, så det blir att vänta några månader och sedan åka till "min" piercare och fixa det där! :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.