Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2470 ggr
[klisterbomb]
0

Gömma piercing?

Halloj.

Det är så att jag vid arbete tar ut mina piercingar eftersom att de inte tillåts och sådär, det är dock så att min earl växer igen sjuuuuuuuuukt fort. Har haft den ute i ca. 4 h en gång och fick då pressa igenom den vilket ledde till att vävnaden blev irriterad och det blev svullet och äckligt. 

Finns det några sorts genomskinliga ministavar som knappt syns eller så man kan sätta i? Eller har ni några andra tips?

Clementinbarn
0

Typ såna här? http://www.crazy-factory.com/product_info.php?products_id=3088 Sök bara på retainer så finns det flera!

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

[klisterbomb]
0

jo jag har en retainer i min septum, de blir dock inte så smidiga att ha i en earl. Sen tänkte jag väl mig något som kanske är ännu mer diskret.

Karmatarerskanise
0

Jobbar du med livsmedel eller inom vården går det itne med retainers heller.

[klisterbomb]
0

#3: Grejen var den att jag hoppades på jobb på grönan, och där tycker jag inte direkt att piercingar kan vara en hygienrisk. Därför övervägde jag att sätta i en retainer istället. Men nu sket det sig ändå.

Karmatarerskanise
0

Nej om det inte var på en restaurang på grönan hade det nog fungerat

[rumelle]
0

Det finns ju genomskinliga bioplaststavar som du kan kapa själv till önskad längd. Borde funka? Sätt på ett par glasögon också så lär det knappt märkas.

[klisterbomb]
1

#5: precis :) 

#6: ahh, sant.. 
Haha, skaffa glasögon helt plötsligt ba ;)

[YukiOni]
1

#7 Vrf inte?
Det e ju populärt med glasögon nu😛

Lilith
2

Här står det att piercings inom vården är okej.
"Örhängen och andra smycken i piercade hål kan användas om de inte hänger ner i arbetsfältet. Piercing är en risk för kontaktsmitta via händerna om hålet är infekterat men utgör ingen påvisad smittrisk om hålet är läkt, oavsett var det sitter."

http://www.vardhandboken.se/Texter/Basala-hygienrutiner-och-personalhygien/Oversikt/

[Taxie]
0

Min farfar var inlagd på intensiven för en allvarlig infektion i kroppen i höstas… han dog senare.

Men iallafall när jag var på besök där så var det en ung läkare som tog hand om farfar och han hade ögonbrynspiercing blev ganska så förvånad. 😮Trodde ingen inom vården fick ha smycken, var massa kvinnor som hade örhängen också. Och när det gäller intensiven så är det hög säkerhet med steril miljö. Luktade desinfektionsmedel på hela avdelningen så man blev illamående och snurrig i huvudet.

[klisterbomb]
0

#9 #10: Det är väldigt olika hur noga de är på varje sjukhus. Det är väl inte direkt lag på att man inte får ha piercingar inom vården, men oftast vill de som arbetsgivare inte att man har det. Jag har t.ex. arbetat på en djurklinik där de hade långa naglar, armband och ringar t.ex. Men på större djursjukhus kan de vara jättenoga med att man måste klippa naglarna korta samt inte ha några smycken och sådär.

MarajLowajz
0

Du får ha tatueringar och piercing inom vården (sålänge det inte är anstötande mot dom äldre) men smycken på armar och händer får du inte ha p.g.a bakterier och liknande. Men örhängen och halsband får du ha.

Låter väldigt konstigt att TS inte får ha piercingar för där jag jobbar får du ha vad som helst i ansikte (iofs så kanske det inte är så bra om du har 20talet och mer). Det ända dom säger är att du får inte jobba sålänge dom är nygjorda p.g.a infektionsrisken.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein