Tungpiercing
Hejsan.
Jag har haft min Tungpiercing nu i snart 5 veckor. Den har läkt jätte fint och känner ingenting just nu. Tycker att staven har blivit väldig lång och den börjar vara i vägen.
Hur och när kan jag byta min stav till en kortare?
Och hur ska jag göra för är små rädd om hur jag ska göra… Någon om kan ge mig tips och förslag och råd?
Tack i förhand! // Wayra
Gör inte backspegeln större än framrutan 
Jag bytte till en kortare stav efter 2 veckor. Då gick jag till min piercare som gjorde det åt mig :)
// Fawo (;
Har gjort den själv så har ingen att gå till :)
Du är smårädd för att byta stav, men du piercar dig själv i tungan? Verkligen inte bra! Bara till att sötta i en kortare stav.
Tänker så man inte stampar fel osv..
Ja gör alla själva :)
Ok, längd ca?
Stampar fel? Längd beror på din tungas tjocklek. Vad har du nu?
Längd på staven är ca 2,5cm. Men köpt en ny på 16mm så den är kortare…
Men alltså det är ju svin lätt tt stampa fel i öronen så hur blir det med tungan då?
Men det går ju som att försöka trycka igenom det samtidigt man drar ut
Testa den på 16. Jag har för mig jag hade 16 eller 18.
Men VAD menar du med stampa? Det är något man gör med fötterna.
Jag har haft min Tungpiercing i snart 3 veckor och för 1 vecka sedan bytte jag från läkstaven på 19mm till en stav på 16mm. Sen igår bytte jag ännu en gång till 14mm och den är fortfarande liite lång så ska testa med 12mm om typ 1 vecka. Du får helt enkelt testa dig fram vilken längd som passar! Och det är inte det minsta svårt att byta staven i tungan! :)
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Okey! Tack så mycket! :)
Undrar fortfarande vad du menar med stampa
#10 skulle tro att Wayra menar att piercingsmycket stoppas på vägen genom hålet :)
Mycket underligt att TS inte kan svara på en enkel fråga.
Ja, lika underligt som att du nog inte förstår ändå vad hon menade.
#13 Nej, det är inget underligt att jag kopplar stampa till fötterna, eftersom det är det det faktiskt betyder. Att inte svara på en direkt fråga däremot är faktiskt ganska otrevligt. Jag frågar för att jag undrar, inte av någon annan anledning.
Synonymer till stampa; stöta ner foten, trampa ljudligt, klampa, inte utvecklas; stå och stampa inte komma någon vart, stå stilla mm.
Men lol XD
man kan stampa med mycket bara för att du läser ordagrant så kanske du bör läsa hela meningen XD
Det jag menar är att trycka igenom smycket genom tungan. Och om jag stampar fel så ''trycker jag fel'' om jag säger så…
#15 Förstår inte alls varför du skriver stampa istället för vad du menar, "trycka igenom". Stampa betyder som sagt något helt annat och passar inte i sammanhanget. Men tack för att du äntligen förklarade. :)