"värsta" platsen för tatuering?
Jag och en bekant pratade om tatueringar och jag tog upp det som min tatuerare hade sagt och något som jag alltid hört förut.
Det värsta/ondaste stället man kan tatuera är där man har "ytliga ben" så som huvud, skuldror osv. Medan min bekanta påstod att det var en myt och att alla säger att det gör ondast där man har mest fett så som rumpan. Vilket jag tycker verkar sjukt konstigt eftersom det mest skonsamma stället att ex. ta en spruta och liknande är ju just i rumpan.
Vem av oss är det som har korrekt information egentligen?
Vad gör ondast "Ben" eller "Fett", vist kan det vara individuellt så generellt sett syftar jag på nu.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag har bara en tatuering, och den sitter en bra bit ned på smalbenet, på utsidan. Och fastän det är så nära benet så stack det bara lite lätt när den gjordes. Så jag tror inte att det abra spelar roll om man har mycket fett där tatueringen görs, utan även om nålen går över en hel del nerver eller inte.
Det är väll individuellt. Precis som att det känns olika att bli tatuerad överhuvudtaget.
Saken med just rumpan är väll att man har så mycket nerver där, tror det har mindre med fettvävnaden att göra :)
Jag tyckte att skuldran gjorde betydligt mer ondare än vaden, då jag har ganska låg vikt och tunn hud. Men det kan också bero på att den tog dubbelt så lång tid.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag kan inte ge mer än min egen upplevelse.
Första tatueringen jag gjorde var på revbenen (ganska liten text) och jag tyckte inte det gjorde särskilt ont. Andra var den jag har bakom örat och där höll jag på att somna men tror inte man har så mycket nerver där heller?
Nu håller jag på med en som sitter över hela skulderbladet och lite upp på axeln. Det är två ställen jag lagt märke till gör mer ont än de andra. Själva "axelbenet", det som sitter bakom nyckelbenet och utgör axeln, tyckte jag gjorde ont när man kom längre in mot halsen. Men framför allt, fettet man har på baksidan av axeln. Alltså, om man tänker bakersta delen av armhålan och så har man armen rakt ner - då blir det på de flesta en liten utbuktning där. Det tyckte jag gjorde ont! Där körde vi i och för sig ett tag också, kom tillbaka efter paus bl.a. så det kan ju påverkat att det ömmade mer.
Jag har annars ganska hög smärttröskel när det gäller tatueringar, men det är de enda två ställena jag upplevt som gjort ont.
Jag har en kompis som gjort en tatuering på utsidan av vaden och som tyckte att det gjorde jätteont så det är ju definitivt individuellt.
Jag har själv en tatuering som sitter på skuldran och jag upplevde en enorm smärta när tatueraren kom på "kanten" av skuldran in mot mitten av ryggen, om ni förstår vad jag menar? Där benet slutar så att säga. Utöver det gjorde det inte särskilt ont alls trots att jag är nålrädd :P
Men jag tycker det är underligt att det skulle göra mer ont där man har fett, pga fettet, som min bekanta påstod och kallade det jag sa för en myt trots att det var min tatuerare som sagt det. Så ja, jag vet inte jag.
Funderar på att göra en ny liten tatuering på insidan av handleden (där man tar pulsen ungefär) men är osäker på om det kommer göra för ont eller inte, och det var från det spåret vi kom in i diskussionen om vart det gör ondast :P
själv har jag hört att insidan av överarmen gör ondast! det kan jag mycket väl tro på (fast det behöver ju inte vara så såklart), för när man bara nyper sig själv där så gör det pissont. där är det ju jättetunn hud, iaf för mig, så det känns rimligt att det skulle göra jätteont.
Fotsulan kan jag tänka mig 😎
#6 haha AJ!
För mig gjorde det då ondast då det närmade sig smalbenet och där huden är lite "tjockare"(mot ovansidan av underarmen och sånt). Men det är olika för alla som sagt 🙂
Ollonet