Hatkärlek-tatuering till mamma
Jag har tänkt att göra en tatuering som representerar min mamma. Har haft lite funderingar hit och dit och det mesta lutar åt ett hjärta med ett "S" i (hennes namn börjar på S). Men nu är det så att våran relation är inte som en vanlig "mor och dotter-relation". Vi har en slags hatkärlek till varandra. Jag avskyr henne många gånger och har valt sen ett par år att ta avstånd ifrån henne av diverse anledningar, bl.a. beroende på hur hon beter sig många gånger. Men ändå hur mycket jag än vänder och vrider på det, så är hon ju ändå min mamma. Hon har uppfostrat mig, alltid stått på min sida, alltid sett till att det finns mat på bordet varje dag. Även fast hon inte var den bästa mamman man kunnat tänka sig, så är hon ju ändå min mor och hon har tagit hand om mig med sin bästa förmåga. Jag funderar på om hjärtat typ ska ha nån taggtråd, spricka eller diverse runt sig som ska representera våran relation till varandra. Men jag vet inte och känner mig inte 100 % säker på hur jag riktigt vill ha det. Någon som har bra förslag?
Kan du inte gå till en tatuerare och bolla lite idéer? 🙂
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus