Ta ut töjningarna?
Hej, funderar på att ta ut mina 6 mm töjninga
r, har en i varje öra. Vet att det kan dra ihop sig under 10 mm, men undrar mer om man kan få tillbaka till vanliga örhängeshål?
Vad är bäst, downsizea eller att bara ta ut dem så det drar ihop sig?
🙂
När jag hade ett töjt hål i mitt öra upp till ca 6-7mm så bara tog jag ut den och lät de dra ihop sig. Det blev ju inte lika litet som de varit förut men det gick ner till ca 1,5mm så att man om man skulle vilja kan få i en 1,6mm piercing. Jag tog ur töjningen i början av 2011 nångång och de blev inte mindre än 1,5mm. Nu ska jag dock töja igen 🙂 Är självklart lite osäker på om jag verkligen vill då ja tror de är mindre chans att de växer igen så pass som de gjorde sist eftersom att ja töjer samma hål igen?! 🤦♂️
Men det är ju väldigt olika hur pass de drar ihop sig, har du spräckt de mycket när du töjde de så kan det väl dra ihop sig lite sämre så att säga.😮
Men lycka till 😃
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
#1 Tack för svaret :) Jag funderar också på om man har det töjt länge i typ 5-10 år borde det gå sämre att dra ihop sig :o Har haft mina 6 mm i 2 år.
#2 Jo jag antar att det kan bli nån skillnad om du haft de i 2 år i jämförelse med typ 2 månader men det måste ju inte bli det.
Har läst om en del som haft 16mm töjningar som dragit ihop sig igen och blivit litet, så det är väldigt olika från person till person hur det blir.
Du får ta ut töjningarna och testa! Men kom ihåg att ge det tid, det kanske drar ihop sig på bara några dagar eller så tar det typ uppemot 1 år.🙂
Hoppas det drar ihop sig och blir bra för dig om du nu väljer att ta ur töjningarna! 😉
#3 okej, jag får se hur jag gör.. har svårt att bestämma mig. Samtidigt så vill jag inte gå runt med stora hål i öronen och har svårt att täcka med håret då det är tunt :o
#4 Det är säkert inte så farligt 🙂
Om du nu vill kunna använda vanliga örhängen så är de ju bara att ta ut töjningarna 😛
Jag hade töjningar i några år, hade 8 mm när jag plockade ut dem för ca 3 månader sedan. Nu kan jag ha vanliga örhängen. 🙂