Ska jag ta ur navelpiercingen?
Har haft min navelpiercing 1 år nu (tagen med pistol) och den har inte läkt nånting. Ibland har den sett jätte bra ut och ibland har den varit ganska röd, men nu har den blivit öm och ser ut så här(se bilden)
ärret under piercingen har inget med den att göra, det är efter en operation, därför vill jag helst ha en piercing så att ärret inte ska vara lika synligt!!!
Är de ett tecken på att den stöts ut?
Är de nån infektion man kan göra något åt?
Eller ska jag helt enkelt ta ut den, låta de läka lite och sen ta en ny, fast med kanyl och hoppas att det blir bättre?
Oj, den ser ju ut att åka ur när som helst 😮
Om jag vore du hade jag nog tagit ur den faktiskt. Du kan ju ta ur den, låta den läka och sen göra om den efter sommaren, med kanyl såklart.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Ja det känns som det är lika bra, tyvärr
Inge kul när det är ömt hela tiden heller!
#2 Nej, fy. Har den vandrat eller togs den så långt ut?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#3 Den har vandrat lite, haha! Och det syns även på staven, men den togs ganska högt upp från början, vilket jag tyckte va lite konstigt? :s
OJ, gud, kan man ta i naveln med pistol?☝️
Ja skulle nog ta ut den och om jag verkligen ville ha en navelpiercing så skulle ja ta om den hos en riktig piercare. 🙂
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Den är på väg att vandra ut som alla andra säger. Förr eller senare (gissningsvis inom halvåret) kommer den falla ut.
Ta ut den och låt det läka ordentligt. Gå sen till din närmaste bästa studio och gör en ny (blir antagligen bakom ärret och kommer då förmodligen inte emigrera ut lika lätt).
Lycka till
"Din verklighet är inte Min verklighet"
Den har vandrat, så jag håller med övriga att du ska ta ut den. Låt det läka och gå sedan till en riktig studio och få det gjort. Pistol är trams.
Ta ut den, kommer kanske bli ett långt ärr annars :/
Har en vän som hade 2 stycken ögonbrynspiercingar (inte samtidigt) och båda vandrade.. hon tog inte ut dem i tid så nu har hon 2 streck av ärr vid ögonbrynet :(
Jag har hafft samma problem som dig, tre gånger och jag säger oxå ta ut den. Testa att gå till en bra piercare efter de läkt så kanske h*n kan hjälpa dig med en ny =)
Alla har olika läk kött och vandrar piercingar ut så ska man vara försiktig med ytliga piercingar då de inte vill vara kvar i kroppen.
Tack för alla svar!
Har tagit ur den nu iaf och hoppas att det läker fint, så man kan åka iväg och ta en ny, fast med kanyl :)
Jag tog med pistol, dum som jag var! Dock läkte den fint men den blev sne 😕Ångrar de som bara den, min kompis tog samtidigt och hon fick ta ut den nästan direkt 😐
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus