Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3490 ggr
emeliiiiieee
1

Infekterad piercing?!

Märkte alldeles nyligen att min navelpiercing släpper ifrån sig "gul gegga". Är den infekterad?! Var till piercaren i torsdags. Såg fint ut då. Fortsatte med tvättningen, dvs koksalt 2 gånger dagligen och tvätt med tvål 1 gång om dagen. Är det bara att fortsätta så ett tag och se om det går över? Tacksam för svar!

Afturelding
1

Fortsätt så som du gör nu, det är bara vätska :) De gör ofta så när de läker. Blir det rött eller varmt så kan det vara en infektion, men om inte så är det inget att oroa sig för.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

emeliiiiieee
0

Putt

AkaiTsuki
1

Tycker att du redan fått ett bra svar

//Joanna

emeliiiiieee
0

Glömde skriva att det nu mera kommer blodblandad gegg/vätska ur den! Sen är det väääääldigt rött runt om den :/ Vad ska jag göra?

Afturelding
0

Då har du nog råkat få en infektion ändå. Har du fått något slag eller haft kläder som suttit åt ovanpå den? Annars kanske du reagerar på metallen, vad har du för smycke?

/Rebecca

emeliiiiieee
0

#5 Inte vad jag vet. Kan hända att ridbyxorna har kommit åt den. Har kirurgiskt stål.

Afturelding
1

#6 Åh, ja, de tenderar att göra det. Navelpiercingar kan vara väldigt känsliga, så en liten smäll kan räcka.

Fortsätt tvätta med koksalt två gånger om dagen, och blir det inte bättre så kan du gå till din husläkare.

Prova att byta till titan när infektionen lagt sig, det finns en risk att stål släpper ifrån sig lite nickel.

/Rebecca

Karmatarerskanise
0

Jag skulle nog tvätta 3 gånger om dagen om det nu har blivit en infektion.
Och sedan som #7 skriver hade jag gått till en piercare och bytt till titanstav istället.

emeliiiiieee
0

#7 #8 Tack för svaren! Vad ska jag tvätta med för tvål? Barbarellas piercingtvål fick jag utslag av så den är borta helt! Annat tips? Ska iallafall gå till piercaren idag och se vad hon tycker om smyckesbyte snart.

Karmatarerskanise
0

9 jag hade bara kört med koksaltlösning.

emeliiiiieee
0

#10 så koksaltlösning 3 gånger om dagen? Får testa det!

Karmatarerskanise
0

Gör så :)

emeliiiiieee
1

Har varit och pratat med piercaren nu :) Hon ville byta stav redan idag till en i titan. Det är nog det som har ställt till det.

Karmatarerskanise
0

Hopps det blir bättre fort.

emeliiiiieee
0

Update; Det gör ondare NU efter stavbytet, kan inte ens sitta/röra mig utan att det hugger i piercingen. Det är fruktansvärt rött och ömt. Kan inte röra smycket för att få koksaltet att komma in i hålet heller eftersom det gör alldeles för ont! Vad ska jag göra?

busigdemon
0

http://www.youtube.com/watch?v=GHLJiyu6sEU

gör som hon gör med glaset, fast med koksalt, jag brukar ligga o gosa lite i soffan 5-15 min så och sen skölja ordentligt med vatten och sen torka med pappershandduk(toapapper) inte med vanlig handduk för de kan bo mkt mys i en sån om du inte tvättar varje dag.

"Din verklighet är inte Min verklighet"

Afturelding
0

Du verkar ha en riktig otur. Gör som #16 säger och var uppmärksam på om den börjar stötas ut.

/Rebecca

emeliiiiieee
0

#16 #17 var ingen fara alls! :) Var bara inne i en "period" när den gör ont, fick antibakteriell gel på och ska tillbaka på fredag :) Den är ju så pass ny, så det var inga problem alls och ang koksaltet spelade det ingen större roll nu :)

emeliiiiieee
0

Var hos piercaren alltså!

loiiizz
0

När jag tog min så kom det gegga ur, och då började jag tvätta den var fjärde timma typ med koksaltlösning och undvek duschgel när jag ducshade sen läkte det prima :)

emeliiiiieee
0

#20 undviker duschtvål redan(iallafall runt naveln), ska nog se till att få mer tid till koksaltlösningen! Det verkar ju toppen :) Den är trots allt bara 6 veckor gammal :)

loiiizz
0

#21 När min var 6 veckor var den läkt hihi :D Fast jag läker alltid fort dock :)

emeliiiiieee
0

#22 Åh vill också ha min läkt nu! :) Tyvärr kan jag vara segläkt ibland :/