Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 2961 ggr
hikaru
0

Septum fråga

Hej, igår skaffade jag äntligen en septum piercing efter att ha funderat på det i 11år.

Men nu har jag en liten fråga. 

Hur länge ska jag hålla på och tvätta piercingen?

Och när kan man byta smycke? om 6 veckor?

Tack på förhand.👋

//Sara

hikaru.se

rebeka
1

Jag tvättade min två gånger per dag i ungefär 4 veckor. Jag minns dock inte riktigt när jag böt smycke, men det känner man :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

hikaru
0

Okej, tack för ditt svar :)

//Sara

hikaru.se

Otaku
0

Min septum var i pricip läkt efter tre veckor. Åkte då till piercaren och han bytte smycket åt mig. Jag tvättade det med koksaltlösning morgon och kväll i 4 veckor. Eftersom den läkte så fort så slutade jag att tvätta med koksalt utan använde bara vatten istället. 

Dock måste jag säga att både jag och främst piercaren var otroligt förvånade över att den läkte så snabbt! :O

Mvh Vinetta

Karmatarerskanise
2

Berättade inte din piercare hur du ska sköta om din nytagna piercing?

hikaru
0

#4 Hon sa att tvättanvisningar fanns på flaskan jag köpte samt att jag kunde gå in på deras hemsida och läsa mer. Men just hur länge jag skulle hålla på stod inte specificerat.

Det har börjat värka i min överläpp, är detta något som kan ha med piercingen att göra? Värken sitter på utsidan samt på insidan uppe vid "strängen".

//Sara

hikaru.se

C4NCERiNHALE
0

Man bör alltid tvätta sina piercingar även om dom har läkt, för att hålla dom rena etc.

Min portfoliohttp://ebphotography.portfoliobox.me/ 

rebeka
0

Jo, man måste ju fortsätta tvätta dom! Glömde att tillägga det. Tvättar dock min bara några gånger i veckan nu när den är läkt :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

hikaru
0

#6 & 7 Jo precis, men det är skönt när man inte behöver göra det morgon och kväll varje dag 😉

//Sara

hikaru.se