Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3153 ggr
Xristina
0

Blå färg faller av?

Jag gjorde en tatuering på handleden precis efter nyår. Den hade ljusblåa detaljer, och jag var så himla nöjd med den.

Nu är det dock så att den färgen försvann -helt- efter ca 2 veckor. Därför fick jag den förnyad för 5 dagar sedan samtidigt som jag gjorde en tatuering på foten.

Jag märker nu att skillnaden på dem är rätt stor. Jag kan knappt känna tatuering på foten som är helt med svart, medan jag tycker att den blåa färgen på handleden känns väldigt väl.

Jag är jätterädd att den blåa färgen ska försvinna igen, någon som vet vad som kan ha hänt? Tatueraren tyckte det var väldigt konstigt, då färgen verkligen var helt borta, men han kunde inte säga varför.

Hanna
0

Kanske inte var nog djupt? Kan tyvärr inget om tatueringar nästan :(

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Xristina
0

Ja det är ju möjligt :/ Fanns dock kvar en skugga av ärr där färgen hade varit :P hehe

rebeckanystrom-
1

Att färgen försvann helt låter riktigt konstigt, men att färg bleknar är väldigt vanligt. Vissa färger blekna fortare än andra, och jag har för mig att blå är en sån färg. men är inte helt säker.

JossanH
0

Det är faktiskt inte helt ovanligt att vissa färger försvinner helt. Olika färger och märken funkar olika bra på olika personer precis som att man faktiskt kan vara allergisk mot bara en färg. Jag tex är överkänslig mot rött. Har en kompis som inte tålde en viss orange färg och den lossnade också helt och en blå färg fick hon utslag av. För att färgen ska sitta tror jag att ni måste byta ut den mot en annan blå färg.

Sajtvärd på Iller.ifokus

-Idaoh-
0

Hände ungefär samma sak för mig , körde färg i en tatuering på revbenen och då skulle de se ut som en solnedgång , men de mörkröda som var längst ner de lossna bitar av , allt är inte borta men stora delar av den medans resten av alla andra färger finns kvar ;)