Töjningstips tack!
Hejsan! Har precis tagit i mina 2mm töjningar de gled in jättefint! Hade 1,6 innan och har nu ett par 3 mm som jag väntar på att sätta in. Min fråga nu är, hur länge ska jag vänta innan jag sätter in 3mm töjningarna? Har hört att man töjer 1mm/månad, men eftersom jag gått från 1,6 till 2 så kan jag väl ta de tidigare? Tack på förhand!
Ingen? :/
Har du testat att söka runt här på bodyart? Känns som en ganska vanlig fråga. I annat fall får du vänta. 🙂
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Vänta en månad iallafall 1,6-2 mm kan du lika gärna vänta 1 månad innan 2-3 mm. En mm per månad är en bra tumregel.
Alt vänta till huden blivit "lös" och du kan ploppa i ett större smycke, så slipper du allt vad teapers heter😃
Vänta ett tag med att försöka sätta i 3mm. Och när du känner att 2mm "snurrar"runt lätt i öronen så kan du testa att försiktigt sätta i 3mm. Men om det tar emot för mycket så får du fortsätta vänta. Det ska absolut inte göra ont. Va har du för smycken att töja med? :)
Sökte runt ett tag innan jag la upp men hittade ingen likadan tyvärr! :/ Har en expander nu på 2mm , och den på 3 mm ser ut som en hästsko, fast ändarna smalnar av som på expandern, haha hoppas du förstår vad jag menar ^^, Tack så mkt för svar!