tatuering - nu eller sen?
Har under lång tid planerat min gaddning nr 2. (sedan Augusti förra året typ) Har velat fram och tillbaka men nu beslutat var jag vill ha den, och vad jag vill ha. Den här tatueringen betyder väldigt mycket för mig.
Men, bör jag vänta till hösten att göra den? Många vänner säger och anser att jag bör vänta för att jag inte ska förstöra tatueringen i solen. Men just nu känner jag för att jag vill nu nu nu. Hade kunnat tänka mig åka NU i skrivandets stund och fixa den.
Ska göra en simpel svart text på underarmen. Grejen är väll att jag om drygt 1 månad åker till Grekland i 1 vecka. Dessutom är jag en människa som älskar att sola och bada under sommaren.
Men om man har bra solskydd på tatueringen, försöker att undvika att sola underarmen osv - kommer det bli ett problem? Min förra tatuering gjorde jag i augusti 4 veckor innan jag drog till Turkiet. Och det var inga problem. Dock är det betydligt varmare nu framöver antar jag…
Tacksam för snabba svar!
Mvh Emelie 
Jag skulle ha väntat :P Speciellt om du ska utomlands och bada och sola ^^
Men det är bara min åsikt :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Vänta! stor risk att tatueringen förstörs annars
Jag hade tagit det säkra före det osäkra och väntat till hösten.
Så slipper man tänka på att täcka tatueringen hela semestern.
Och jag hade kört på nu! :P ska själv gadda mig den 11 juni :) Det du ska tänka på är att exponera den så lite som möjligt för solen nu under sommarmånaderna. Är den läkt när du åker till Grekland så kan du tejpa över den med heltäckande tejp så att den inte utsätts för solljuset eller försöka ha tatueringen under en sjal eller liknande. Smart att köpa ett solstift med högt solskydd som du bara drar över tatueringen under sommaren. Själv har jag redan en hel del att skydda mot solen ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus