Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 1067 ggr
Pelle Långlös
0

Hur länge?

Jag är 35 och har töjningar i båda öronen. Tanken är ju att jag skall ha dom tills jag dör och det är ju ett tag dit. Men hur länge kan man ha tex silikontunnel?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Karmatarerskanise
0

Vad menar du med "kan man ha"?
Menar du hållbarheten på tunnlarna?

Pelle Långlös
0

Nä jag menar hur många år/decennier kan jag ha i öronen utan att det händer något.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Karmatarerskanise
0

Förstår fortfarande inte 😛
Vad menar du skulle kunna hända?

Precis som med vanliga hål i öronen, kan man ha töjningar hela livet.

[YukiOni]
0

#3 Många påstår att silicon förstör öronen, bara genom att ha smycken i det materialet, antar att det e det Pelle Långlös menade?🤔

Har aldrig hört att silicon skulle farligt för öronen på det sättet, man gör ju inplantat av silicon.

Karmatarerskanise
0

Det har jag aldrig hört. Däremot att en del reagerar på akryl.

[YukiOni]
0

Va nån tjej på Youtube som snackade om det(om youtube nu är en bra 'källa'?😕) men hörde med min piercare & fick det intygat att det är rent skitsnack, att man däremot inte ska töja med det är en annan femma👍

Karmatarerskanise
0

#6 FAst åter igen, det gäller väl akryl och inte Silicon?

[YukiOni]
0

Jag snackar om silicon. 
Jag vet att det är "akryl på egen risk"

Karmatarerskanise
0

#8 Varför ska man inte töja med det då?

[YukiOni]
0

Silicon? 
Antog att man menade med sillicon-tunnlar man viker ihop och som "ploppar ut" i en större storlek.
Sen vet jag inte hur vanligt det är med teapers i silicon, har bara tunnlar & spiraler.

[Bolten]
1

Har hört att vissa silikon tunlar kan skapa problem, alltså om de är billigare och mindre bra material, men köper man från ett bra ställe kan de säkert funka =) skulle dock rekomendera glas istället eller något "levande" material ifall de är helt läkt :)

JossanH
0

Jag förstår inte heller frågan?

Sajtvärd på Iller.ifokus

[YukiOni]
0

#11 Precis

Vet Kaos har den bästa kvalitén på marknaden om man vill ha silikon, alla mina silikon smycken e från Kaon & är supernöjd!😃