Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 1532 ggr
Wanzel
1

Pierca bröstvårtorna

Jag har två frågor angående piercing i bröstvårtorna;
1. För er som har piercat, hur lång tid tog det innan ni kunde ta på bröstvårtan, utan att det gjorde ont?
2. Om jag har fattat det rätt så bör man inte använda BH precis i början efter att man piercat. Ungeför hur lång tid bör man gå utan?

Sedan har jag ytterligare en fråga, gällande studior i Göteborg.
Tittade för första gången på Barbarellas prislista. Blev förvånad över att se hur stor prisskillnad det var jämför med på Tribe.
Någon som har piercat sig hos båda, och märkt att den ena studion är bättre? Tänkte om det kanske kunde vara en anledning till prisskillnaden, eller om Barbarella bara helt enkelt satt högre pris..

Karmatarerskanise
0

Här finns flera trådar om bröstpiercingar.

HAr en kompis vars piercing inte läkte på ett år. Den ömmade hela den tiden.

Wanzel
0

Tycker att sökfunktionen är rätt jobbig att använda.. Kommer alltid en massa inlägg som inte har att göra med det man söker på, men de kommer med för att det finns ett inlägg längre ner på sidan med ordet/orden.. Lyckas sällan hitta det jag söker efter 😕

Usch då..

Karmatarerskanise
0

Trådarna som finns i länken har med bröstpiercingar att göra.

Wanzel
0

Ett par av dom, absolut. Men långt ifrån alla.
Tittade igenom ett par sidor och hittade tyvärr inget svar..

Karmatarerskanise
0

Konstigt, 9 av trådarna på första sidan handlar om ämnet de ska.
Sade inte att svaren på dina frågor fanns där, men du kan ju alltid hitta annat intressant om det.

Hoppas du får svaren du söker.

Wanzel
0

Jo, det fanns ju trådar som handlade om ämnet. Dock är jag ju ute efter svar på just dessa två frågor, men tack för att du tänkte på det så!

emeliiiiieee
0

För mig(det är ju väldigt individuellt) så kunde jag röra bröstvårtorna dagen efter utan att det ömmade och gjorde ont. Kunde med andra ord tvätta mina ordentligt utan smärta då. 

Mina läkte fort, använde inte bh under hela tiden men det kan du ju såklart göra :) Lycka till!

Wanzel
0

Jo, alla piercingar är ju individuella! Tänkte bara kolla lite hur det har varit för andra, så kanske man kan få en liten uppfattning om vad man har framför sig :)

Underbart att kunna göra rent ordentligt såpass fort. Får man fråga hur lång tid det tog för den att läka?

Karmatarerskanise
2

Det som är viktigt med BH är att man har en ren på sig varje dag. Så byta BH ofta. Likaså tröjorna du kommer ha mot piercingen. Och sänglakana.

emeliiiiieee
0

#8 Mina (har gjort bägge, dock olika gånger) tog ca 1,5månad att läka. :) Den ena tog länge tid och ca 3 månader.

Wanzel
0

#10 Låter ju inte alls så farligt :)

emeliiiiieee
0

#11 Lycka till om du ska göra! :)

Henrik93
0

För mig var det liksom ingen smärta (hade i båda) utan mer väldigt känsligt, men på ett bra sätt, dock ska man ju inte va där och pilla med fingrarna under läktiden så det spelar ju ingen roll hur ont det gör;)

För mig tog det 3månader för ena och ca 1 månad för den första.

Men sedan började jag fastna med dom över allt och dom blev ömma och började blöda efter typ ett halvår så jag tog ut dom..

Men jag tycker helt klart att det är värt det om man vill ha det! As najs!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Wanzel
0

#13 Nä, självklart ska det inte petas på innan det är läkt! Men tänkte lite på spåret som #7 var inne på, just med att göra rent.

Har en industrial, och att göra rent den i början var allt annat än kul.. Får faktiskt känslan av att piercingen inte alls är så "besvärlig" som jag trott! Sedan är det ju individuellt också, men ändå :)

Låter mindre kul att fastna dock, hahah :(

nlinds
0

jag upplever att Edds kroppskonst är bäst, han är rolig, bra och får en avslappnad, BH bör man ha för stöd, det gör mindre ont om man råkar stöta emot tutten på något då, så den skyddar piercingen. Man ska aldrig ta på en nygjord piercing men röra kan man göra direkt efter om man känner för det, men det ska man inte för infektionsrisken. Tyckte själva när jag tog piercingen gjorde det ont, gjorde inte ont alls efteråt. Bara att tvätta väldigt noga, och det börjar lätt lukta "dött kött" om man säger så :P Jag har tagit min ena för 3 månader sen och den är fortfarande liiiite öm om jag skruvar på den. Men annars har jag inte upplevt någon problematik :D

För mig är inte priset viktigt, utan det är hur bra personen är som piercar !

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Wanzel
0

#15 Låter ju bra! Luktar "dött kött"? Myspys.. :(

Självklart är det inte priset som avgör! Bara funderade.. Har själv bara piercat mig på Tribe, tycker personalen där är jättetrevlig och hjälpsam. Men personalen på Barbarella har också varit trevlig när jag köpt smycken.
Edds har jag faktiskt aldrig varit på, men kanske värt att titta in där innan jag bestämmer mig (dock ett tag kvar, hehe!)

nlinds
0

Jag har piercat mig på Tribe, mot mig var dom snälla, men har kompisar som inte alls upplevde samma sak. Edd rekomenderar jag verkligen !

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi