Våga ta hål i öronen?
Hejsan! Jag är en tjej på 14 år som vill ta hål i öronen jag hade när jag var fyra år men det var längesen så jag kommer ej ihåg, hur ont gör det att ta hål? :) Sen en till sak jag tävlingsimmar 3 gånger i veckan, får jag simma under läkningstiden? Tacksam för svar :) // Pernilla
Hejsan!
Jag kan tala om för dig att det absolut inte gör ont att ta hål i öronen, det är den minst farliga grejen. ( rätta mig om jag har fel…) men i och med många små barn tar hål där så bör det inte vara så jätte farligt. Det känns nog bara ett litet stick och sen är det över :)
Och det där med att du simmar har jag faktiskt ingen aning om, men jag antar att du inte får det då det är klår i vattnet och vad jag vet fick jag inte simma eller bada med min navelpiercing.
Det är väldigt individuellt hur ont det gör. Jag var så dum så jag tog med pistol och det gjorde ganska ont. Men jag tror ärligt talat att det gör mindre ont med kanyl (vilket man ska ta med).
Angående simningen vet jag inte. Tror man rekommenderar att undvika det medan det läker, men det kanske kan fungera om man sätter något för och sedan tvättar direkt efter badet.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Åh tack så jättemycket! :)
Jag skulle inte rekommendera att simma under läkningstid, gå till en piercare och ta hål i öronen och inte till en frisör som gör med pistol, då är chansen större att det kommer läka bra, sen är det ju viktigt att du är väldigt noga med hygienen, ont kommer det ju göra, men är värre med pistol tror jag nog, jag har bara gjort med pistol, har dock inte hål längre men med pistol gjorde det väldigt ont.
Tack :)
Jag har gjort hål i både öron och näsa med pistol och har inte upplevt någon direkt smärta..en kompis gjorde även 6 hål i mina öron med pistol och allt läkte utan problem..Varför läker det sämre med pistol än kanyl och varför är det ena bättre än det andra ??
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Gör aldrig med pistol. Varför kan ni se i #7 länk.
Det är individuellt hur ont det gör.
Har man väldigt mjuka öronsnibbar brukar det inte göra speciellt ont, och gör det ont går det över så snabbt så man hinner ändå inte reagera :P
#1 jag tänker rätta dig. Huruvida en piercing gör ont eller inte är helt och hållet individuellt! :)