Skötselråd av tatuering?
Jag är nygaddad och skulle verkligen behöva råd!
läst lite på internet men skulle vara skönt med en sammanfattning då det står lite olika.
Min tatuerare hade mycket att göra och jag var trött efter 4h timmars plågor så att det blev mest tack och hej när den var klar!
Så jag är jätte tacksam för svar!
Where you invest your love
you invest your life
Här finns det en artikel om hur man sköter den! :) http://bodyart.ifokus.se/articles/4d71662bb9cb462221076b4e-skotselrad-for-tatuering?articles-1
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
Tack! :)
Men min tatuerare sprejade på något, tror det är något klisterplåster kanske låter konstigt?
Sen sa han att jag skulle hem och duscha jätte varmt näst intill att det bränns. Sen kommer jag inte ihåg om han sa något om att jag skulle ta bort det eller låta det vara kvar. Sen hade jag plast om min tattoo för att den sabbade mina kläder under en skoldag och när jag tog bort den så var det överflödig färg som lagt sig på min hud som jag kunde torka bort men det hade torkat på en del ställen över tatueringen och det gör på toook för ONT att försöka ta bort det.. är det dåligt att det är så eller hur ska jag göra för att få bort det? Vill inte gnugga på min fina gadd då det som sagt gör för ont !
Where you invest your love
you invest your life
Tänk på att inte gnugga bort skorpan, tvätta med ph neutral tvål och gnugga lite lätt bara. Sen efter smörj med helosan eller bephanten.
Mina har jag bara gnuggat ytterst lite på mest bara smörjt på tvål sköljt av sen på med salva. Och salvan åkte på så fort tatueringen började bli torr.
Gnugga inte alls på den. Använd ph neutral tvål i varmt/ljummet vatten och för bara handen lätt över tatueringen, torka med en ren handduk genom att dutta eller låt lufttorka och smörj sedan med salvan.