Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1806 ggr
Vickyy
0

Piercingstudio som tar snakebites? :)

Jag är 14, snart 15 år, och vill jättegärna ta snake bites. Funderade först på att köpa nålar och sen fixa det själv eftersom mina föräldrar inte gillar piercingar och är rätt så envisa. Men jag har tänkt efter nu och jag skulle faktiskt hellre vilja ha en seriös studio som mina föräldrar 'kan lita på' så att det blir bra gjort. I så fall är det bättre att övertyga dom att göra det på ett seriöst ställe än att det blir helt knas.. Vet ni någon bra studio som tar på 14-15åringar (med förälders tillstånd) i närheten av Skövde eller Göteborg? 🙂

Det är som sagt snakebites som jag vill göra 😃

[Melinda]
0

Många studios tar emot en om man ör 15 med förälder. Känner inte till så många studios uppe i de områdena förutom Ed's kroppskonst i gbg. Sen är där Tribe & barbarella också, men har ingen aning om ifall de är bra dock. Hört bra om Ed's kroppskonst iallafall :)

[rumelle]
2

Jag tror att många studios piercar minderåringa om föräldrarna är med (beror självklart på vilken sorts percing det är, men snakebites borde inte vara ngt problem). 
Se till att skaffa så mycket information som du kan, och du kan ju alltid upplysa föräldrarna om att piercingar faktiskt inte behöver vara permanenta och om det finns risk att de ska försvåra jobbsökande i framtiden så kan de tas ur. Min erfarenhet är att föräldrar verkar tro att en piercing är evig. Visst kan de lämna ett ärr men vad spelar det för roll?! Ärr kan man få på så många olika sätt annars också, frivilligt eller ofrivilligt. Och det där med att det ser fult ut när man bli gammal, so what, man blir ju ful när man blir gammal i vilket fall som helst. ;P

[Nigihayami]
0

Tribe är SUPERBRA (ligger i gbg)!
De tar emot 15-åringar med förälders tillstånd om du ska pierca läppen :)

Vickyy
0

Okej, tack för alla tips! Vet ni om dom gör dermal anchor i nyckelbenen och höfterna om man har förälder med? 😃

Henrik93
0

Dermals är det ofta strikt 18 års gräns för. likaså bröstvårtor och genital.

Anledningen till att dermals hamnar under 18 års gräns är för att dom är mer elller mindre permanenta, och åtgärder som kan behöva vidtas om man vill ta bort dom kan tex vara att skära ut dom med skalpell.

Har förövrigt inte sett någon studio som gör anchors på personer under 18 år.

mvh Henrik :)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Vickyy
0

Okej, tack! Vet du om kroppen kommer att stöta ut smycket om man piercar helt vanligt vid höften?? 🤔

Henrik93
0

surface= stor risk

dermal= mindre risk

:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer