Få bort ärr bildningar?
Hej!
(Vet inte om jag är helt fel ute men rätta mig gärna till rätt forum!)
Jag har haft ett X antal piercingar under mina år och tagit bort de flesta nu när man blivit lite äldre.
Och har tex ett väldigt synligt ärr i överläppen efter en piercing. De är liksom ett hål fast det är igen vuxet samma är det i underläppen och ögonbrynet fast inte lika synligt.
Har hört från någonstans att det ska finnas nå krämer eller liknande som ska få ärr att bli mindre synliga. Så undrar om någon vet något namn eller hur/om det fungerat på er eller någon ni känner?
Om det är en omöjlighet så är det bara acceptera dessa skavanker i ansiktet men skulle vara kul om det fanns någon mirakel kur! :)
kan man få bild på hur det ser ut ?
Har egna erfarenheter av bio-oil , finns på apoteket, den tycker jag är bra. Den har blekt många av mina ärr samt tagit bort mina mindre synliga bristningar :)
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Vet att min svägerska använde bio oil till sina bristningar efter gravitidet. Vet dock inte om det fungerade eller inte.
förstår hur du menar. Ja, buktningar försvinner inte, men ärren blektes på mig med bio-oil iallafall ! :/
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
#4 mjo.. har beställt de nu iaf! Har lätt för att få ärr så kommer komma till användning ändå tror jag. men värt att försöka på hemskheterna i ansiktet med i hopp om lite skillnad!
Jag vågar påstå att alla djupa ärr måste "opereras" för att bli mindre. Inga oljor i världen kommer få en hud som har en inbuktande skada att plötsligt reparera sig själv.. Även om jag också önskar att det funkade! Oljor och liknande kan bleka och kanske mjuka upp huden på väldigt ytliga ärr med mycket pigment tex. Jag har bristningar på magen efter graviditet och inga oljor har hjälpt mig men de har blekts mycket av sig självt.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Har sett folk med såna ärr, jag fattar inte hur man kan få så. När jag tog ut mina läpp-piercingar så syndes det inte alls 😮
Får se hur det blir efter mina som sitter i nu om det blir samma, sitter på samma ställe som förra gången :)

Har likadana ärr efter läpp-piercing, men har haft dem så länge nu att jag oftast inte tänker på att de finns där och det är ytterst sällan någon annan lägger märke till dem heller. Att köpa dyra oljor/krämer tror jag dessvärre inte hjälper mot sådana ärr. Vill du absolut bli av med ärren så är nog laseroperstion det bästa alternativet, kostar dock sjukt mycket pengar