AKUT HJÄLP!
Tänkte byta töjning idag men upptäckte att jag blödde, så jag tittade närmre på det och inuti hålet har det börjat skifta i blått. Är det en vanlig blowout eller är det infekterat? Hur ska jag behandla detta? Jag har haft i en 8 mm tunnel i flera månader, jag satte nu i en 6 mm. Ska jag ha kvar den eller ta ut den helt?
Skulle verkligen uppskatta hjälp då jag inte vill att öronen ska bli förstörda, vill ha fina töjningar!
Jag skulle ta ut den helt.
Hur länge hade du i en mindre storlek innan du gick upp till 8 mm? Antar att du hade 6 mm?
Håll öronsnibben i kroppstempererad koksaltlösning i 5-15 min, 1-2 ggr om dagen så löser det sig säkert.
Jag hade i 6an i ungefär en månad innan jag gick upp till 8an. Det tog ungefär 2 månader innan jag fick i 8an helt. Nu har jag haft en 8 mm tunnel i kanske 2 månader.
Ska pröva koksaltlösningen, tack för tipset!
Det bästa tipset för att töja är att låta huden själv släppa spänningen runt hålet.
Har själv haft min 10 mm i snart ett år. Ca 3 månader efter jag hade töjt till 10 hängde mitt smycke något. Jag kan ploppa i en 12a nu om jag vill, men vill inte.
Näst bästa sättet(enligt mig): Töj inte mer än 1 mm/månad, försök att inte skippa storlekar eller stresstöja.