Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 985 ggr
PoizonBite
0

AKUT HJÄLP!

Tänkte byta töjning idag men upptäckte att jag blödde, så jag tittade närmre på det och inuti hålet har det börjat skifta i blått. Är det en vanlig blowout eller är det infekterat? Hur ska jag behandla detta? Jag har haft i en 8 mm tunnel i flera månader, jag satte nu i en 6 mm. Ska jag ha kvar den eller ta ut den helt?

Skulle verkligen uppskatta hjälp då jag inte vill att öronen ska bli förstörda, vill ha fina töjningar!

[YukiOni]
0

Jag skulle ta ut den helt. 
Hur länge hade du i en mindre storlek innan du gick upp till 8 mm? Antar att du hade 6 mm?

Håll öronsnibben i kroppstempererad koksaltlösning i 5-15 min, 1-2 ggr om dagen så löser det sig säkert.

PoizonBite
0

Jag hade i 6an i ungefär en månad innan jag gick upp till 8an. Det tog ungefär 2 månader innan jag fick i 8an helt. Nu har jag haft en 8 mm tunnel i kanske 2 månader. 

Ska pröva koksaltlösningen, tack för tipset!

[YukiOni]
1

Det bästa tipset för att töja är att låta huden själv släppa spänningen runt hålet.
Har själv haft min 10 mm i snart ett år. Ca 3 månader efter jag hade töjt till 10 hängde mitt smycke något. Jag kan ploppa i en 12a nu om jag vill, men vill inte.
Näst bästa sättet(enligt mig): Töj inte mer än 1 mm/månad, försök att inte skippa storlekar eller stresstöja.