Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3037 ggr
emeliiiiieee
2

Torra piercings

Har ni något knep mot torra piercingar?? Både min Christina och navelpiercing har blivit torra precis runt hålen. Vet inte vad jag kan smörja in med? Nå tips?

Henrik93
0

Nån sorts hudvänlig olja kanske?:) finns ju typ olja som man smörjer in barn med från Natusan, med lågt ph värde för att vara skonsamt mot huden:)

borde fungera utmärkt!;)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

emeliiiiieee
1

#1 även om dom är oläkta? :)

Henrik93
0

Hmm. Nja. Lhp salva, men den är iofs inte bra mot torr hud:/ men "Tea tree" olja annars:)

emeliiiiieee
0

#3 Får testa tea tree olja. Kan det vara så att piercingarna blir torra av tvålen jag tvättar dom med?

Henrik93
0

kan vara så, men även att du tvättar för ofta. även om du gör det två gånger om daen endast så kan ju din hud tycka att det är för mycket.

Lynxkissen
0

Ska du återfukta huden är inte tea tree det optimala- tea tree olja torkar snarare ut huden. Därför den används mot finnar- sör att torka ut dem. Nu kan inte jag mycket om piercingar men om du ska ha en naturlig olja att återfukta med skulle jag gissa på att eko-kokosolja är bättre?

emeliiiiieee
0

#5 tvättar endast 1 gång som piercaren också tyckte jag skulle göra. Men det ser fint ut så nu ska jag endast tvätta med varmt vatten och koksaltlösning. #6 Har ingen koll! Får kolla upp det.

Nevina
0

Min piercare rekommenderar att smörja med Helosan.

Madddeee
0

Helosan ska man smörja med.

C4NCERiNHALE
0

Jag kör med Jojoba olja till mina töjda öron när dom är torra, funkar bra!

Min portfoliohttp://ebphotography.portfoliobox.me/