VCH
Nu är det så att jag har tänkt att göra en vch.. Men har en hel del funderingar. Hur snabbt går läkningen? Gjorde det ont(individuellt I know), hur rengjorde ni(alltså tvål + koksalt eller bara koksalt)? Och hur fungerar ridning ihop med en sådan?:P Vad får man för smycke?
Tacksam för svar så fort som möjligt! :)
Jag är piercinglärling och jag kan med viss erfarenhet inom området (då jag piercat kvinnor intimt) säga att läkningen är snabb då klitoriskappan består av slemhinnor. slemhinnor har en tendens att läka snabbt. läketiden ligger väl på ungefär 3-7 veckor.
Du kan rengöra med koksaltlösning eller mild tvål, morgon och kväll, men om du använder koksalt, så var noga att skölja bort det med rent vatten sen eftersom saltet kan torka ut huden.
smärtan kan jag inte uttala mig om dock!:)
just den här piercingen ligger nog någorlunda gömd/ högt upp för att vara okej vid ridning, cykling mm. om man kanske skulle ha en piercing i innre eller yttre blygdläpparna skulle nog störa lite mer vid dessa aktiviteter, och det är inte bra för piercingen i sig.
smyckena som går att ha vid en sådan piercing kan vara en navelbarbell (med någon fin sten på stora kulan) eller en vanlig böjd barbell. :)
Hoppas att jag gett dig bra info!:)
mvh Henrik
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
#1 Tack för hjälpen! Har helt glömt bort att svara på det :)
Den gjorde inte så ont och jag kan rida så jag är nöjd :D Hoppas nu att läkningen går snabbt och smidigt.