Tatuera magen
Jag har länge planerat på att tatuera mig på magen under navel för att täcka bristningar men så vet jag också att det gör svinigt ont och ovanpå det är man nålrädd också, ingen bra kombo. Motivet jag tänkt är en japansk drake när det väl är dags då jag tror det motivet kan täcka bra. Någon här som tatuerat magen någon gång? Någon som tatuerat över bristningar? Är det viktigt tatueraren har erfarenhet av att tatuera över sådant?
Vad för slags bristningar har du? Det finns olika djupa bristningar och är de väldigt djupa med lös hud och om de är kraftigt pigmenterade skulle jag avstå då jag tror att en tatuering kan se väldigt grötig ut över sådana bristningar. Tatueraren bör vara riktigt duktig och känna olika slags hudtyper då bristningar är ärrad hud som kräver speciell kunskap.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#1 oj, ja du. De har ju bleknat och har kommit från när jag hade rejäl övervikt flera år sedan. Nu är jag ju gravid också så de bristningarna har blivit lite längre (tänkte tattuera efter graviditet). Huden är ju inte lös utan fast men just bristningarna har tunn hud.
#2 jag fick lös hud med bristningar efter graviditeten så du får helt enkelt se om det ens är möjligt efter du fått barn. Håller tummarna :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag har tatuerat magen. Gjorde inte så överdrivet ont tycker jag, som revbenen ungefär, alltså ett av de mer bekvema ställerna att gadda sig på.
Jag har gjort över två operations ärr, ett ganska långt och en bucklig. Tycker de vart bra dem syns inte. Men jag hade nog inte plaserat något för detaljerat över den ogämna ytan för man får inte överarbeta ytan.
För mig är nog ingedera bekvämt för shit så nålrädd jag är.
#5 Jag tycker också att revbenen var helt okej, gjorde ondare nu på benet i axeln och fläsket man har "bakom" armhålan :)
Tror att det är väldigt individuellt!
Jag har tatuerat magen. Snett under naveln och upp bredvid naveln typ. Nog den tatueringen som känts minst.
Och jag har inte tatuerat över bristningar på magen, men på överarmen. och enda skillnaden från resten va att bristningarna svullna upp rätt ordentligt direkt. Och är inte tatueraren van vid att tatuera över ärr & bristningar så kan resultatet bli rätt dåligt, så leta efter någon som du vet är bra på det så kan det bli kanon. Fast bristningarna ska vara läkta (dvs. vita) för att det ska bli bäst. Ska själv tatuera över mina bristningar på magen längre fram nångång^^
#5 haha va olika de kan va! Jag va as nojjig när jag skulle göra där för jag hade hört samma, men sen när han väl börja så va de inte värsta grejjen tycker jag. Satt 3 och en halv timme i streck utan att klaga.
Höfftbenet och lite snätt under är de jobbigaste jag gjort hitils. Och ryggraden! Fast inget slår insidan av fingret, fyfan de va ont de gjorde, ville bara grina haha.
#10 instemmer, ts du bör hitta någon erfaren för de är inte lätt för tatueraren.
Man får fråga sig runt bland tatuerare då när det väl är dags.
UPPDATERING
Kan lugnt säga att det inte är någon mening att tatuera magen. Bristningarna blev för många och för långa för att en tatuering ska kunna täcka det utan att jag behöver tatuera hela magen.
Men kan då säga att nålen skiter jag fullkomligt i, den rädslan försvann vid förlossningen som gjorde hundra ggr ondare. 😉
Nu funderar jag på en tatuering på armen istället men har än inte bestämt mig för ett motiv. Ett motiv jag tänker på är ett hundspann, skulle passa bra på mig. 😎
Jag har inte tatuerat magen men sidan av kroppen (höft till revben). Jag har små, små bristningar på höften (efter övervikt) men det kändes inte mycket värre att tatuera där. Då gjorde det ondare vid höftbenet och revbenen ;)
Även jag är extremt nålrädd så jag var med orolig, men det var inte så farligt eftersom jag inte såg själva nålen. Sen var det rätt skönt att han hade en tatueringsmaskin som knappt lät alls så man slapp bli nervig över ljudet :)