Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettbilder
Läst 19708 ggr
Ceciliaolucifer
0

Tass tråd!

Jag tänkte att alla som har tassar kan lägga in sina bilder här. Jag antar att det blir en del illertassar, men det vore kul att se hur olika dem är :)

Satmaran
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej då!

Här kommer små Ida-tassarna alldeles nygjorda för dagen.

Liss
1

Jag har inte illertassar, men har tassar:) Står för min hund och katt.. Har tänkt tatuera dit en text senare också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[jenkass]
2

tassavtryck från illrarna Toxi & Tuuva (ska byggas på då man skaffar fler illrar i framtiden, därav placeringen)

Aviendha
0

Min tass, en illertass såklart ;) efter min första iller Chade.

Ceciliaolucifer
1

Min älskade iller Lucifers tass!

Sofie-A
0

Exakt hur går det till det här med tassar? Jag vill gärna ha mina två katters tassar på mig.. men jag undrar om man bara ska ta och låta tatueraren rita upp ett par katt-tassar eller försöka få mina katters egna tassar på nått vis.. de är inte så lätta att få dem att stå still så länge ;)

Fotografera? trycka i färg och trycka på papper sen? låter kladdigt..

Hur har ni gjort?

Ceciliaolucifer
0

#6 Ta ordentliga bilder på tassen med en kamera, och klipp ut trampdynorna i ps. Kan du inte ps så får du flörta med ngn som är kunnig :)

LinnB
0

6# Bökigt nog så tog jag kort och gott en stämpeldyna. Jag tog en framtass och en baktass och tryckte på ett papper några gånger, sedan lämnade jag några alternativ till killen som skulle tatuera mig så fick han välja vilka som skulle bli lättast själv.
Nu var min kattkille i och för sig en cornish rex, så det var inte så mycket hår på dom tassarna.
Men jag är supernöjd med mina tassar! Bild kommer sen för dom som vill se.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

LinnB
0

Här kommer bild på mina tassar! Dock alldeles nygjorda i somras, vilket kanske avslöjas av tejp-gischet Skäms

Ceciliaolucifer
0

Fina allas tassar är :)
Roligt att vi som har illertassar ändå har unika tatueringar, ingen är den andra lik.

dima
0

#10 tänkte precis samma, ingen är lika!Skrattande

Stinko
0

#5: Vad fint det blev! :D

Ceciliaolucifer
0

#12 Åhh tack :)
Jag har inte postat tvålen, men gör det på måndag.
Jag glömde bort det pga en stoooor tenta jag hade. Men jag lovar att den luktar lika gott fortfarande :)

Stinko
0

#13: Jag misstänkte det då jag inte fått något än. Men det är lugnt.. ingen brodska! ;)

Ceciliaolucifer
0

Putt putt putt för alla med nya tassisar :)

Jenahbella
1

en av mina tassar :) eller ja min iller Alvins tassar ;)

[jenkass]
0

#6 jag tog kort på tassarna, la in i datorn och skrev ut på papper. Smidigt och enkelt. På så vis får man den mest naturliga storleken/formen.

[IsabelleA]
2

Min tass, dock ingen illertass. Funderar på att göra två till tassar upp längs benet.

Manfred2
1

Tid ska bokas och tass ska sättas på mig och sambon :) längtar!

ChristineL
0

Ja, jag lägger väl upp mina katt-tassar då ;)

LinnB
0

#20 Vilka fina!

skrollan
0

lättaste måste väl vara som jenkass eller en stämpeldyna. Vart kan man hitta det såna fall? :)
Funderat länge på att göra zimbas tass, men han har gått bort och bästa fotot på hans tass måste vara denna bild----> så vet inte om det funkar =(

ChristineL
0

#22 - En stämpeldyna kan du hitta i hobbyaffärer, eller kanske bokhandeln. Men ta med bilden till tatueraren och se vad han säger…

skrollan
0

okej, bokhandel ska jag testa på :)
tänkte gå förbi en tatuerare imorgon och se vad dem säger, hoppas hoppas det akn bli bra :)

[jenkass]
0

ni har väl inte missat månadens wall of fame? :)

anaprincess
0

Nu måste jag fråga er med tass tattoos hur fick ni ett bra tass avtryck? Ska tatuera min hunds tassavtryck och har provat allt bla, ögonskugga blandat med vatten, foundation, mascara och utan resultat blev bara en sur hund som fick bada tassarna :/

LinnB
0

#26 Jag tog en stämpeldyna. Duttade hans tassar i det (en fram och en baktass) och gjorde massor av avtryck med hjälp av min mor. En höll i och en 'duttade' med tassen. Han accepterade det, men då var han också mycket sjuk då jag gjorde det.
Tog sedan med mig några av dom bästa avtrycken så fick tatueraren välja ut de som skulle bli bäst :)

[jenkass]
0

#26 jag fotade tassarna, la in i datorn och skrev ut och ritade av konturerna. på så sätt får man exakt storlek osv. =)

ChristineL
0

#27 - Det var så jag också gjorde med katterna, varsin framtass är det ju jag har.

LinnB
0

#29 Funkade toppen, eller hur? Skrattande

ChristineL
0

#30 - Ja, dom var lite missnöjda över situationen men jag blev nöjd iaf och dom är stolta över att deras minne är förevigat på mamma ;)

CBA
0

Jag skulle oxå vilja ha mina katters tassar men de är av långhårig ras med väldigt mycket päls under tassarna så jag vette sjutton hur jag skall få till några avtryck som inte blir alldeles kladdiga.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

ChristineL
0

#32 - Prova om du kan klippa bort lite päls, min pojke här är halvlånghårig så så fick jag göra :P

LinnB
0

#32 Ja, det är klart.. det är lite knepigt. Min kattkille var ju av en vääldigt korthårig ras, så… men om du gör som jenkass (#28) kanske? Glad

LinnB
0

#31 Haha, det förstår jag! :D Jag är så nöjd med mina också, han finns inte kvar hos mig i livet längre, men nu är han förevigad på sin plats. Han satt alltid på min högra axel, och det är ju där tassarna sitter :) Always and forever!

CBA
0

#33 Ja jag kanske skall prova klippa lite…om inte annat så lär han väl få bättre fäste i parketten när han får sina tokryck och springer som en tok i lägenheten :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

cacao
1

Mina Illertassar.

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

LinnB
0

#37 Vilka fina!!!

ShaSha
1

Här e en bild po min hunds tassavtryck, blev jättenöjd =)

Den e precis nygjord här =)

tessa
0

Vilka underbara illertassar!!! Kyss Vill också ha… från alla mina djur ;)

cacao
0

Illertassarna har jag tatuerat helt själv, dom sitter på utsidan av vaden så inte så himla skön ställning att sitta i för att nå själv om jag säger så :P

Vet att många tatuerare EJ vill göra rått tassar, men jag kommer att testa att göra "råttspår" runt min ena ankel, lite lätt i spiralmönster så att det ser ut som om den klättrat upp runt ankeln/benet på mig. Ska vänta in lite varmare väder så att man ej behöver skava i onödan med strumpor odyl.

//Suss

ChristineL
0

Men lägg upp dom på wall of fame då folket! Det blir ju inte mycket till tävling där annars.

LinnB
0

#41 Då förväntar vi oss bilder ;) Låter superbra. Duktig är du i alla fall!

tessa
0

#41: Nämen, vadan detta att inte vilja tatuera rått-tassar?

cacao
0

Just för att dom innehåller smådetaljer som efter några år kan flyta ihop till en liten "plump" bara.. Tänkte själv använda en grannare nål samt kanske inte göre dom helt i nat storlek utan skala upp dom en smula.

//Suss

eloize
2

jag drar igån den här tråden igen med en bild på min förra hunds tassavtryck på mej….

Bromelia
1

skulle vilja ha sköldpadds spår men jag tror inte min lilla padda vill lämna ifrån sig några spår till mig Obestämd

Jenahbella
0

#47 va taskigt av dom ;)
men va spännande de låter! hur ser en sköldpaddstass ut Förvånad

Tina-A
0

Min hunds tass

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Bromelia
0

Här har vi en liten sköldpaddstass från min lilla raring

eloize
3

#50 du måste ju nästan göra ett sånt avtryck på dej! Glad

Bromelia
0

#51 visst skulle det vara lite häftigt Skrattande

Jenahbella
0

#50 vilket sött !:D

eloize
2

#51 oooja!! skulle vara riktigt snyggt faktiskt!!

Liss
1

#50 Tror det skulle kunna bli riktigt coolt, eftersom de blir värsta teckningen och klorna .. riktigt speciellt om inte annat :)

[Liinda]
3

Jag har min marsvinshonas tassavtryck på armen =) Gjorde den idag Skrattande

ChristineL
0

#56 - Men åh, vad skojjigt! Och kul att se något så annorlunda :)

[Liinda]
0

Ja jag tänkte att det kunde bli fint =) Tatueraren var lite full i skratt när han skulle göra den :P

Quiila
0

Åh vilka fina tassar alla har Skrattande
Jag ska göra en tatuering av Quilas (hund) tass, och längtar redan Skrattande

~Quila Roze~

Sarah
0

mina illertassar, bubs (framtass) som dog för 2½ år sedan är den stora och min älsta hona tjejens baktass. på underarmen

Denna kommentar har tagits bort.
HannaM
2

Här har vi då illertassar igen. Elliotts som sitter på min överarm.

KitoBonito
0

Alla tatueringar ser verkligen underbara ut : ) Jag ska lätt göra likadant med min hunds tassavtryck.

Men hur har folket gjort för att få så bra avtryck? Som på dagis med färg och papper eller har en scanner används? ;D Jag har ingen aning!

Liss
0

Verkligen tufft att se hur olika illertassarna blir :)

#63 Ja, det är bara att ta en färg som är skonsam och trycka tassen mot ett papper och ta med till tatueraren :)

HannaM
0

Jag körde dagisvarianten=) Köpte en stämpeldyna och sen körda jag. Vet att många kör från fotografier, antingen när dom håller upp tassen eller när djuret får stå på en glasskiva så man ser hur avtryckt ser ut när djuret står.

KitoBonito
0

Haha, okej! Låter underbart : D Ska lätt göras någon gång!

Bim
0

Åh vad fina allas tassar är! Jag ska lätt ha en hundtass eller råtttass någon gång i farmtiden… :) Så fint!

Boromir
0

Underbara tassar! Tänkte göra tassar från min första katt, hon är idag snart 18 år. Fotade ett avtryck i snön i vintras, vi får väl se om det går att använda. // Malin

Ceciliaolucifer
0

#68 Gud så sött!! Vackert fotografi :)

Aviendha
0

#68 Jo, det där var tydligt och klart så det ska kunna användas :) Jättefint kort! Ett sådant har jag själv försökt ta så många gånger men misslyckats.

JossanH
0

#56 sååå söta! Baktassarna ser ut som små glada gubbar :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Boromir
0
#69 o 70 Tack, jag blir jätteglad att ni gillar det. Jag har också jobbat på det ett tag, det har varit mest svårt med ljuset. Detta foto är taget då det är kolsvart ute och halvskum belysning, så jag hade inte förväntat mig att det skulle bli så tydligt. Nu återstår bara att fixa tatueringen. =))
[Liinda]
0

#71 Ja haha det är det fler som sagt ^^

[WeepingWillow]
0

#56 Hur gjorde du för att få en bra bild på marsvinstassarna?

Jag har nämligen tänkt göra detsamma. Ena tjejen bryr sig inte vad man gör me henne så det är lätt att fota hennes tassar o jag skulle säkert få göra ett stämpelavtryck av hennes tassar också. Men det skulle vara kul att ha avtrycket så som dom brukar sitta me baktassarna utåt o framtassarna ihop. Det blir inte lätt :P Jag har inget glasbord el nått att fota under där dom sitter.

Sen vet jag inte om jag ska ta just hennes tassavtryck eftersom jag har 3 marsvin, känns lite som jag prioriterar henne framör dom andra så jag skulle vilja ha allas avtryck. Kanske en tass av varje…. Eller så får Michelle representera alla marsvin jag haft. Vettesjutton hur jag ska göra!

Ceciliaolucifer
0

#74 När jag valde tass bland mina illrar så var lucifers tass ett självklart val av många anledningar. Han var min första iller, och han och jag hade ett speciellt band tillsammans. Det betyder INTE att jag inte älskar allihopa för det gör jag. Men jag vet tex att iller verkligen är husdjuret för mig, och det kommer att bli ett antal tassavtryck hos mig om jag skulle göra en tass för varje iller. Jag har sammanlagt haft 7 illrar än så länge ;)

Så mitt förslag är att välja tassen ifrån det marsvinet som har satt djupast spår hos dig. Eller så gör du avtryck ifrån alla tre och lägger dom över varandra sen och modifierar ett avtryck som symboliserar alla tre :)

[WeepingWillow]
0

#75 Det marsvin som satt djupast spår hos mig är tyvärr inte vid liv :( Min första tös satte djupa spår också men allra djupast spår satte min andra tjej som levde i 7 år o hjälpte mig igenom en svår tid i tonåren. Men det är ju försent nu me tassarna då jag inte har några bilder på dom tassarna.

Nu är jag mest förtjust i dom 2 storgrisarna eftersom jag bara haft den lilla i några veckor o inte hunnit fästa mig lika mycket vid henne än. Dom andra har jag haft i nästan 2 år. Men den ena av dom är så svår att få fotavtryck ifrån för hon gillar inte när man vänder på henne el gör saker som hon inte vill att man ska göra. Den andra är mer hanterbar.

vad jag skulle kunna göra är ta Michelles baktasstryck (hon som man får vända på rygg) o Lilys framtasstryck o så strunta i lillpluttens tryck. Ser nog ändå konstigt ut me en minitass bland dom stora om man ska göra dom så som marsvin sitter :)

Jag har haft 6 marsvin :) Marsvin är utan tvekan mitt favoritdjur o jag vill visa det men sen är det ju lite kul om tassarna är ens egna marsvins.

[Liinda]
0

#74 Jag tog ett tass avtryck genom att sätta hennes fötter i en stämpeldyna och sedan trycka på papper. Dom blev ganska suddiga men då hade man iallafall en exakt storlek på varje tass. Och sen fota jag hennes tassar underifrån och sen rita tatueraren av dom på ett sånt där bord som lyser igenom. Det blev många olika tassavtryck och foton för att lyckas men det var det värt =)

Jag har 11 marsvin så jag hade samma tanke som dig men det var ganska självklart att välja den honan för hon var ett av mina första marsvin tillsammans med en annan hona. Jag hade velat haft hennes avtryck också men hon finns inte i livet tyvärr.

[WeepingWillow]
0

#77 Jag ska prova me stämpeldyna också, får se om dom är sammarbetsvilliga. Provade att fota igår men kameran ville inte ta klara fina närbilder utan dom blev jättesuddiga. Men jag ska prova att ta i dagsljus o kanske fixa hållhjälp. Dom har ju så söta små tassar :D

Det lutar åt att jag tar ena marsvinets baktassar o andra marsvinets framtassar så får dom representera alla marsvin jag haft :)

tessa
0

Ni som tatuerar in era djurs tassar - gör ni dem i naturlig storlek eller mindre/större? *nyfiken*

Sarah
0

jag gjorde naturlig… tror att de flesta gör det.

[Liinda]
0

naturligt storlek :)

LinnB
0

Helt naturlig storlek här också. :)

Jenahbella
0

mina e exakta avtryck så naturlig storlek :)

ChristineL
0

Exakta avtryck och naturlig storlek här med :)

nagini
0

Tror ni det är möjligt att tatuera en råtttass?
om man förstorar den alltså

Skulle vilja ha en på bröstet när jag fyller 18

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Liss
0

Mina är inte naturlig storlek, eftersom dem står för mina djur i allmänhet. Sen tyckte jag inte det skulle vara sådär jätte kul att ha stora hundavtryck från ecko vid midjan :)

#85 Ja, det är absolut möjligt. Om du som sagt förstorar upp dem. Att ha rått-tassar i naturlig storlek blir nog rätt tråkigt/fult i längden. Dem kommer bli som några små födelsemärken efter några år.

MeMyselfandI
0

Eloize #46 jag gillar din tasstatuering skarpt! Jättefin! (har också hundar och kan inte bestämma om jag ska ta deras tassavtryck eller om jag ska ha avbilder av deras ansikten) Hur gick du tillväga för att ta avtrycket? Som är i naturlig storlek antar jag? Foto? Stämpeldyna? Eller hur gjorde du?

sidentassen55
2

här är mina tassar…det var meningen att jag skulle göra fler, typ ändå upp till knät men det gjorde så förbaskat ont så jag stoppade vid 4 tassar….ett år senare fick jag en skada precis där de är så den är inte så vacker längre:-(

PS. Fotot är taget för att visa skon, därför är inte tassarna i focus……

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Madmax
0

Denna gjordes i somras. Min hunds vänstra tass på min vänstra handled.

fd-sockerknarkare
2

Hihi nu känner jag mig lite busig…har nog inte riktiga tassar att visa upp men mina tjejers småfötter Skrattande

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

XeZafir
0

Underbara bilder alla har! #90 dina små "tassar" är helt bedårande!

mugogi
0

Hej alla, jag smyger in från en annan iFokus sida.

Jag har planer på att tatuera in mina hundars tassavtyck på underarmen tillsammans med deras namn. Ena älsklingen gick tyvärr bort förra året och det skulle verkligen betyda jättemycket att ha ett minnesavtryck ifrån honom. Dadi har fyllt 13 år och tyvärr kommer ju inte han att finnas för alltid heller.

Jag gjorde båda vovvarnas tassavtryck i en sorts lera som man sedan bränner i ugnen. Jag tror att det finns att köpa i t ex babyaffärer då det är avsett för att göra hand- o/e fotavtryck på barn. Jag vet inte hur tatueraren ställer sig till detta, om det är användbart, men det är det enda jag har efter Linus så han får fixa på något sätt ;)  Jag provade med stämpeldyna men det blev bara lurvigt kladd på pappret (trots nyfriserade fötter).

Ha en bra dag !

Hälsningar Annica C

fd-sockerknarkare
0

# 92

Kan bara säga hur min tatuerare gjorde. Jag hade två gipsavgjutningar på flickornas fötter. Först använde jag trolldeg som jag gjorde avtrycket i och sedan fyllde jag det med gips. Trycket är alltså upphöjt. Han tog dessa avtryck och scannade in dem i datorn. Vet inte om det går med de avtryck som går innåt men med dem här blev det riktigt bra bilder på…

Du kan alltid höra med din tatuerare om han kan fixa det på något sätt Skrattande

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

Katti
0

Jag har planer på att göra en större tass med en mindre i, för att symbolisera att liten blir stor och uppfödningen som är mitt kall och en stor del av mitt liv Skrattande. Vill ha dem i olika färger och gärna någon form av skugga så att det ger ett levande intryck. Längre än så kommer jag inte!

Den här bilden gjorde jag någon gång, men jag är inte nöjd med den… Några förslag på vilka två färger jag ska använda? Svart och grått kanske? Rött ser ju ut som blod, så det var inte bra även om den syns bra.

JossanH
0

#94 Bättre hjälp än hos tatueraren är nog svårt att få då dom vet vilka färger som lyfter fram varandra bäst etc.

Sajtvärd på Iller.ifokus

jollycox
0

Jag har två kattassar från mina två katter :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

axilur
0

#96 Snygg! Lite sådär har jag tänkt mig en tass från min gammelkatt här hemma, men jag är sugen på att ha den i "trampdynerosa", och lite sådär "genomskinlig" som din. Jättefint!

/Anneli

LadyS
0

Till alla er som har funderat på det har med att få en bild på tassen.

Ett tips är att sätta era små älsklingar på en scaner/copyator och ta en bild.

Typ som man gjorde med sina egna händer när man va liten =)

Kommer göra så i framtiden med min älskade Chilla pojke.

Dock höll vi på att flytta och skrivaren va ner packad så jag han aldrig få någon på min älskade hund. Han lämnades oss kort efter. Provade att fota men upptäckte nu när jag satte mej för att pyssla med tatton att tassarna blev för stora. Det blev liksom inte som hans avtryck. Utan bara en bild och det nöjde jag med inte med.

Och det där med att göra avtryck i färg… Ensam med en rottweiler va inte lätt och blev inte alls bra =( Tyvärr spara jag inte papperna så jag ev hade kunnat fixa det med hjälp av fotona =(

Så får komma på en annan minnestatto till han.

Katti
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Eller på ett glasbord eller liknande och ta kort underifrån! Kanske inte en rottis dock Skrattande.

jollycox
0

#98 jag gjorde med skannern, och så målade jag av trampdynorna. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

emmamf_2
0

Min hunds tass Razmus =)

Itchy
1

jag har 2s råtttassar på min högerhand, och jag verkligen älskar denna tatuering, och den symboliserar min stora kärlek i livet

You can't spell Bitchy without Itchy

[Liinda]
0

102 Så härlig tatuering! Verkligen jättefin =)

Itchy
0

#103 tackar :)

snart så lägger jag nog till ännu ett tassavtryck i tatueringen, fast lite längre ner mot handleden

kawaiichou
0

Nu blev ju jag sugen att tatuera in tassavtryck av mina marsvin :)

Dock får jag ta och vänta 3 år :(

Sophey
0

Jag ska tatuera in några iller tassar antigen på benet eller på armen, förmodligen på benet då han alltid står/hänger/klättrar upp där.

Det är bara så att jag inte får några bra avtryck eller bilder på hans tossar och jag vet inte vart jag ska placera tatueringen, ben eller arm?

Medarbetare på matlust

tvättäkta bybo
0

jag vill ha tassar! från mina hundar, kommer dock att bli några stycken… kan redan räkna till 10 st och som ni kanske förstår så kommer jag inte att göra 10< tassar från 30 kg hundar i naturlig storlek;)

skulle dock vara ganska fränt att göra en tass i naturlig storlek i handflatan, alltså lite upp på fingrarna oxå, så det ser ut som en "high five" ;)

Lilith
0

Idag ska jag föreviga mina råttors tassar på papper. Får se om det blir något som går att använda till en tatuering sedan:)

[Dominik]
0

Jag vill också ha såna tassar, fast det e mustassar i mitt fall

[Devilwithangelwings]
0

Är denna taass jag ritat av värd 700kr??

anaprincess
0

#110 hur menar du?

[Devilwithangelwings]
0

#111 Om den lilla tattoon är värd 700kr att göra.

Tyckte den vart så liten så jag tyckte nästan 700kr var mkt.

Karmatarerskanise
0

#112 Lite svårt att se hur liten eller stor den är eftersom det inte finns ngt att jämföra med.

osocial
0

Jag har två katter som jag vill tatuera in deras tassavtryck på handleden.

Förstår bara inte hur alla burit sig åt för att få så tydliga tassavtryck! Jag har försökt både med fingerfärg, och att ställa dom på scannern men det blir bara en kludd som inte går att urskilja :(

Itchy
0

testa med stämpeldyna

HannaM
0
Jetaime
2

Aaaallright! Här kommer bild på mina tassar också (eller min katts tassar) Har ääntligen tagit en bild på dom (och jag är ju såklart med också). Det blev min första tattoo, och jag stämplade min katts tassar med hjälp av en stämpeldyna (och det var väldigt noga för mig att hålla reda på vilken tass som var vilken, eftersom jag ville ha alla tassarna precis som dom var.). Sen fick det bli lite ludd och så på dom med eftersom han är långhårig :)

[Devilwithangelwings]
0

Här är Tassen jag ritat.

Karmatarerskanise
0

#118 Du har redan lagt in den en gång i den här tråden.

[Devilwithangelwings]
0

såg det nu.

osocial
0

Tack, provade stämpeldyna och då gick det mycket bättre! Bara att boka tid för tatueringen nu då :)

Men, hur får man bort färgen från tassen? Kattstackaren går runt och blänger på mig med hatisk blick och kolsvart tass. Jag har försökt att få bort det med parfymfri tvål och ljummet vatten men det går inte bort :(

Lilith
0

För mig försvann det efter en dag eller två. Om kissen inte tvättar bort det själv, så nöts det nog bort rätt snart.

Jetaime
0

#121 Jag satta min katt i ljummet vatten direkt när jag var klar och färgen gick bort på honom direkt.. Även från golvet och matten (a)..

[trollskogen]
4

Mina tassar och fotavtryck från mina älsklingar:

[Nooway]
0

Åh vilka söta!
Jag funderar på att tatuera in mina tjejers små tassar med. Men jag skulle aldrig lyckas få dem att vara stilla så pass länge att jag skulle få avtryck haha!

[Devilwithangelwings]
0

En bild att gemföra med. 700kr skulle det gå på.

Karmatarerskanise
1

#126 Alltså, hur stor är den? Att du klipper in en suddig bild på den riktiga tassen säger ingenting eftersom det fortfarande inte finns någon att jämföra med storleksmässigt.

Men 700 är väl ett ganska normalt pris för en tass tatuering i liten/mellanhunds storlek.

[Devilwithangelwings]
0

hon är liten hund. mankhöjd 32cm.

ChristineL
0

Jag betalade 900 för två katt-tassar som tog tjugo minuter att göra, 700 tycker jag verkar helt klart rimligt.

rebz
3

Min fina Binos tassavtryck :) Sitter på min handled <3

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Jiels
6

Den här tatueringen har stor betydelse för mig. Den var min första, den var en bröllopsgåva från min man (vi gav var sin till varandra) och så representerar den mina tre älskade katter. =)

If you don´t live for something, you´ll die for nothing

theraphosa
1

Då lägger jag upp en bild på min senaste, en tass och min hunds namn. Har ritat allt själv.

(tassen ser lite skumm ut men den är tagen bara nån timme efter den gjordes så den är lite bläckig)

somatic
0

Jag ringde idag och bokade tid för min första tatuering och det blir en illertass bakom örat :) Återkommer med resultat..

tootiis
0

Funderar på att ta min kanins tassar på vaden elr armen :) [är snart 16, men får för mina föräldrar så..]

Men vet inte riktigt hur jag ska göra för att få henne att sitta stilla… Och hur jag ska få själva tassavtrycken. Några tips?

// MT ♥

Cahira
0

Ett tips på hur man kan ta tassavtrycken på tex katt är att hålla i katten, ställa på en scanner och bara scanna av tassarna. Underlättar om man matar med nåt supersmarrigt och skärmar av runt halsen så inte katten får ljuset rakt in i ögonen.

Inget kladd, inget tvätt, inget bök. ;)

Lycka till!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Love-
0

#135 Funkar ej för min katt då det blir för mörkt samt att han vägra vara sitlla så det blir inget bra tyvärr

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

Love-
0

#135 Funkar ej för min katt då det blir för mörkt samt att han vägra vara sitlla så det blir inget bra tyvärr

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/

Cahira
0

Hur kan det bli för mörkt? Är ju jättebra ljus i scannern? och stilla kan katten vara om man håller i den så tassarna bara nuddar, eller om man matar med nåt supersmaskens några gånger så scannern blir positiv. Men håll i då den låter så det inte skrämmer, och skärma av ljuset så det inte gör ont i ögonen.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Piggelinsdream
3

Får se om bilden vill samarbeta med mig :P

Det här är mina tassar som representerar alla katter som vi har eller har haft :) gjorde inga avtryck eftersom 2 av dom redan var döda så gjorde alla likadana istället.. Men nu blir jag lite nojjig, vissa har ju nu skrivit att om avtrycken är för små så kan dom klumpa i ihop sig om några år, är det något jag borde oroa mig över?

Min första tatuering som bara gjorde för några dagar sen, är sjukt nöjd men nu hoppas jag att dom inte kommer "klumpa" ihop sig :O

Xia
0

Va fina!!#139

Kram Xia
bloggen

Instagram: Xiah
twitter: Xia
h

wordfeud: xiahallding@hotmail.com

Piggelinsdream
0

#140 tack så mycket ^_^

PiganX
0

#132 Sjukt snyggt! Glad

Riot
1

Mina marsvinstassar. :)

Rebornbabyn
0

Kan man tatuera hamster-tassar?? :)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Love-
0

kan kan man säkert göra, men tänka bara på att inte ha det för smått för då blir det bara en svart kladd med tiden

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.