Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1675 ggr
mylittelife
0

Frågor om navelpiercing!

Jag tänkte antagligen fixa en navelpiercing men har några frågor!

• När kan man sola och bada efter man suttit i den?
  • Börjar det svulla eller ser det rött ut efter man suttit i en och om det gör det, när ser det friskt ut?
  • Kan man sola solarium efter man suttit i en?
  • Finns det något man ska göra för att det ska se så bra ut som möjligt?
  • Kan man byta piercingen?
  • Får man en slags "läkarpiercing" som man byter ut efter ett tag. Alltså som man gör när man tar hål i öronen!

Skulle vara jätte snällt om någon ville svara så fort som möjligt!

Kram

Karmatarerskanise
0

Gå till en bra studio som piercar på riktigt så har du bädta förutsättningarna för att det ska läka bra. Man får först ett läkesmycke. Det byter man när piercingen är helt läkt. Läkning är olika från person till person. Tror det är ca 6 veckor men en del har stora problem med läkningen. Bad och sol ska undvikas under läkningen, även solarie. När piercingen är tagen kan det blöda litet ich vara ömt. Även blåmärke kan förekomma. Blir det rött tyder det på infektion och då får man använda koksaltlösning.

mylittelife
0

Tack för dom snabb svaren! :) men jag hade tänkt fixa den i slutet av månaden när man får lön men då är det bara 2-3 veckor kvar till skolavslutningen och då brukar det alltid vara en massa fester där man badar och solar. Kommer det vara fult då, alltså innan det läkt? Då kan jag ju inte bada men kan man sola vanligt?

Karmatarerskanise
0

Nej jag skrev ingen solning under läkning.

mylittelife
0

Jaha är lite seg idag.. ;)

[Melinda]
0

Personen ovan gav bra svar. Dock tar naveln betydligt längre tid för att läka, oftast kring 3 månader, men kan ta såpass lång tid som ca. 12 månader också. Och om du vill sola och/eller bada så rekommenderar jag dig att vänta tills hösten med att göra den. Man ska undvika alkohol under läkningen också, speciellt första veckorna.

mylittelife
1

okej tack så mycket för informationen! Jag har bestämt mig för att fixa det tills nästa år istället eller nu på hösten och istället ha fake navelpiercing tills dess! Är det någon som har tips på vart man kan köpa? :)

busigdemon
4

Har dagens ungdommar slutat googla?

En snabb sökning på google eller ebay ger dig massor med förslag! 😉

Prova vettja

"Din verklighet är inte Min verklighet"

mylittelife
0

Jag har googlat en massor men hittar dock inte så mycket..😕

mylittelife
0

Är det någon som vet om en sån här ser värklig ut? För om man söker på youtube är det en annan sorts face piercing. Men jag hittade bara såna nedan när jag kollade runt på olika hemsidor 🤔

Bilden är borttagen av admin eftersom man inte får ta bilder utan bildägarens tillåtelse. Länka till bilden istället.

Karmatarerskanise
0

Om man söker här inne på sajten får man tex upp den här tråden. http://bodyart.ifokus.se/discussions/515bbcca8e0e7437140009ae-fake-navelpiercing

mylittelife
0

Men dom kom ju inte fram till något i tråden..😮

busigdemon
1

I tråden kom "de" fram till att de hittade FLERA sidor med smycken och att det inte var en förmögenhet att beställa ifrån ett företag som ev inte sköter sig men troligen gör det. Är man osäker så googlar man recensioner på just det företaget.

Det är nog lite svårare att hitta ett företag som är sverige baserat som säljer fake piercing. Beställ fr utlandet

"Din verklighet är inte Min verklighet"

Karmatarerskanise
0

11 du letade efter sidor att köpa från och jag länkade till en tråd där tips finnes.