Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3491 ggr
rebeka
0

Venom

Hej! 

Nu är det såhär att jag vill pierca venom, dvs två piercingar på sidan om tungan (typ). Än så länge har jag inte hittat någon som gör det i närheten där jag bor. (Bor i Norrbotten och har kollat hos två studios som jag litar på). 

Undrar därför om det är någon som vet om någon studio som gör venoms i Skåne? Min pappa bor nämligen där och ska åka och hälsa på honom i början av Juni. Helst skulle väl studion ligga i Malmö, men så länge jag kan ta mig med tåg så spelar det ingen större roll (bara den ligger i Skåne). 

Tack på förhand!

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

[Melinda]
0

Rekommenderar defintivt Anatomorph om du ska ner till Skåne (ligger dessutom i Malmö :) ) Bästa studion i Skåne enligt mig.

rebeka
1

Åh, tack så mycket! Kikade in på hemsidan och det verkar ju super. Ska ta och ringa dit till veckan och höra mig för! 😃

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

rebeka
2

Vandrade in på en piercingstudio i veckan med en kompis som skulle pierca smiley, och så frågade jag om de gör venoms och förvånad blev jag när hon svarade ja! Så till veckan får jag mina efterlängade små hål! 😃

[YukiOni]
1

#3 Va roligt!😃
Mina kärl på undersidan tungan ligger 'fel' så kunde själv inte skaffa venoms😕Blev en gammal hederlig i mitten bara😛

rebeka
1

#4 Jag hoppas då verkligen att jag kan göra det! Vet inte riktigt om det är 100% möjligt.

Går det inte så får det bli en "vanlig" i tungan istället! 😃

[Kajsa91]
0

Snyggt!
Visa gärna bild sen :D

Zebrabajz
0

Håller med, vore kul att få se en bild :D

rebeka
2

#6 & #7 Fick tid på tisdag, så då kommer det upp en bild! :)

rebeka
2

Så lycklig just nu! Äntligen sitter den där den ska, och ser helt fantastisk ut! 😃

Karmatarerskanise
1

Bild? 😃

rebeka
8
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser det ut! Tungan är dock väldans svullen just nu, ser inte klokt ut!

[Kajsa91]
1

Hur ont gjorde det på en skala tycker du? :D
Har du haft i mitten av tungan?

Galet snyggt men verkar som det gör himla ont.

rebeka
0

På en skala var det nog…6 av 10. Vet inte om det beror på om jag har väldigt hög smärttröskel, men alltför ont gjorde det inte. Det känns mest som att jag typ har bitit mig i tungan! 

Den är dock jättesvullen, och superjobbig just nu. Det är svårt att prata och äta just nu. Klarar inte ens av att äta piggelin, får mosa den i ett glas och sen dricka det. Haha 😛

Jag har aldrig haft i mitten av tungan!

[Kajsa91]
0

Hoppas svullnaden lägger sig snart ;P Jobbigt att inte ens kunna äta glass, haha ^^

Mitten i tungan kändes inte enligt mig, men det ska ju vara för att det är mellan musklerna eller liknande..

Så det där borde kännas galet mycket känns de som.

Helt klart avis på dig.. ^^

rebeka
0

Svullnaden ska hålla i sig lite längre än med en vanlig, men jag hoppas att den lägger sig snart! Kan knappt prata just nu. Himla tjorvigt! 🤔

rebeka
0

Nyss så märkte jag att jag har lite levrat blod vid en piercing. Är det normalt? 

Kan även tillägga att det är den högra piercingen, som togs sist och som även tog lite längre tid att göra. Samt är lite mer svullen!

[Melinda]
0

Det är normalt :). Kan komma lite blod då & då i början när det är såpass nygjort.

rebeka
0

#17 Åh vad bra. Är ju ganska så nojig just nu bara. Har aldrig gjort en så pass svårläkt piercing förut!

rebeka
2

Måste bara få uppdatera lite till, det är nämligen så att min piercing läker så himla fint! Har nu haft den i 8 dagar och jag är så nöjd! Efter alla skräckhistorier på diverse forum så känns det bra att min läker så bra! 😃

Henrik93
0

sjukt nice! :D

Skönt att den läker fint!:) Funderade på en sådan förut, men kände att jag säkert skulle va klumpig nog att bita i smyckena varje gång jag skulle tugga! haha

Känns det inte klumpigt i munnen eller vänjer man sig som med en vanlig? (sådan somm jag har) mvh

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

rebeka
4

Jag trodde faktiskt att jag skulle bita på den ganska mycket, eftersom att jag är så pass ovan men hittills har det inte hänt. Den känns helt naturlig i munnen och jag gillar den hur mycket som helst! :)

Den är ju inte färdigläkt än, och fortfarande lite svullen men det känns som bra än så länge!