Ta ut industrial?
Det tar emot lite att fråga, då jag verkligen gillar min industrial, men känner att jag måste. 😕
Har haft den sedan sommaren 2011, alltså cirka 1,5 år. Det tog ganska lång tid innan den slutade ömma, men fick klartecken av piercaren att den var läkt och att jag kunde pierca mig igen.
Nu är det så att den är riktigt besvärlig. Det kan gå flera dagar utan att den gör det minsta ont, kan sitta och klämma på den och det känns ingenting. Sedan kan den bara från ena dagen till den andra göra galet ont.
Jag har prövat diverse olika metoder för att försöka få den att må bra, och tipsen har kommit ifrån piercaren.
- Göra rent med vätskan man får vid piercingtillfälle (höll på med det här i början)
- Varm koksaltlösning
- Badda med en kamomilte-påse, skölja med koksaltlösning
- Kortisonsalva
- Någon rengöring min bror fick när han piercade sig
Grejen är att den oftast mår bra under tiden jag håller på att göra rent, men när jag slutar med det så blir det värre. Känner att jag börjar tappa tålamodet. Vill liksom att den ska "klara sig själv"..
Så nu har jag tre frågor om att ta ut staven!
1. Om jag tar ut den, kommer hålen att växa igen? Även om det bara är med skinn, och inte brosk.
2. Hur lång tid tror ni det tar isåfall innan hålen växer igen?
3. Jag har små "knölar" precis vid hålen, som uppstod i samband med piercingen. Är det något som minskar när man tar ut staven?
/Jennifer
♥ http://jennuts.blogspot.se ♥