Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 1372 ggr
[Nightcat]
0

Navelpircing som ej läker.

Hejsan!

Jag gjorde en navel piercing i januari 2010, vilket är snart tre och ett halvt år sedan. Den har fortfarande inte läkt. Kommer gult var och så. Tvättar med vatten varje dag och bakteriedödande några gånger i veckan. 

Finns det något tips för att det ska läka bättre? Börjar tröttna på det.

Fjäril
0

Jag vet flera stycken vars navelpiercingar aldrig vill(e) läka. Det handlar väl om att kroppen stöter ifrån sig dessa och att vissa är mer känsliga.

Min läkte fort men jag tvättade ofta med koksalt i början.

Sajtvärd på Övernaturligt

[Nightcat]
0

Det låter ju lagom trevligt.. Ska testa koksalt dock, aldrig använt det innan-

Fjäril
0

Ja gör men sedan kanske du ska fundera på att ta ut den, inte bra för kroppen att gå med ett "öppet" sår så länge.

[Nightcat]
0

Det lär jag nog inte göra, tycker det är grymt fult med ärr vid naveln och tyvärr får jag alltid väldigt stora och fula ärr. Då försöker jag hellre några år till :)

Fjäril
0

Har du testat olika smycken? Om det är det du är känslig emot menar jag.

[Nightcat]
0

Jag kör med kirurgiskt stål och titan :) Inget annat. I början var jag dock ovarsam och lyckades rycka i den så att det började blöda. Det har jag dock inte gjort på två år.

Madddeee
0

Tvätta med tvål och vatten och smörj med helosan salva. Efter att du har tvättat rent så tar du en steriliserad kompress (eller vad det heter) du tejpar fast den över piercingen. Gör så i en vecka efter varje gång du gör rent så byter du kompress, det funkade för mig.

Karmatarerskanise
0

Jag tycker det är tydligt att din kropp visat om och om igen att den inte vill ha piercingen i kroppen. Jag hade tagit ut den.

JossanH
0

Jag hade en utdragen läkprocess med min navel och det samlades var i en ficka i huden. Efter att den spruckit 2-3 ggr (så det verkligen har runnit ut tjockt var) så försvann fickan och piercingen läkte. Hur känns den runt om? Som en stor knöl?

Sajtvärd på Iller.ifokus