Äckligt töjt hål, hjälp!
Det är infekterat och kan behöva behandlas med antibiotika, så en tripp till doktorn är nog lämpligt innan det blir värre.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Ajdå det var ju mindre bra.. Men tack för svaret!:) Ska ringa direkt på måndag (Y)
Som #1 skriver är det bra om någon tittar på det, fram tills dess kan du ju tvätta med koksalt (vilket du enkelt kan fixa hemma).
Sajtvärd på Övernaturligt
#3 hur gör man det?:) har bara tvättat med uppkokt ljummet vatten hittills :P
Det finns olika mått (alltså för mer eller mindre bruk), här är för en liter:
#5 tack så mycket!:)
🙂 Så lite så! Hoppas det läker fort - och glöm inte doktorn!
#7 hoppas jag med haha! Nädå :D
Hur snabbt töjde du?
#9 jag har töjt detta örat i mer än en månad nu :P har haft denna storlek i länge men den blev såhär för några dagar sen :S
Usch, stackare😕
("Jag har töjt mina öron ett par veckor" Tolkade jag som att du kom upp i den storleken på ett par veckor😛)
Töjde du med plast?
ja :P dock så vet jag nu att det inte är bra, men har inte reagerat tidigare på något av mina andra hål eller detta:P
Kan vara att du spräckt en bit och ej tvättat smycket så det blivit 'äckligt' i hålet? Lätt hänt🤔
Håll örat i ljummet (ca 37-38 grader) koksalt-lösning 1-2 ggr per dag tills en läkare fått titta på det, då gör det inte så ont.
#13 Kan vara så! Ser bättre ut idag och bad mor kolla på det(hon är undersköterska) och hon sa att det inte ser illa ut längre. Men nu har jag börjat tvätta med koksalt så :)