Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 11556 ggr
Nelliie
0

Tatuerare avrådde

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var och hörde på en tatuering jag gärna velat göra, en text på utsidan armen. Tatueraren sa att hon rekommenderade inte det då texten kommer vrida sig mycket och se konstig ut, men då undrar jag de som har text där eller sett folk som har, ser det väldigt konstigt ut? 

Har tänkt mig att texten bara är en rad.

Mooniq
3

..som äldre "kärring" avråder jag helt att tatuera på armarna - tyvärr är det så att det många gånger är svårare att få jobb inom olika brancher. Att tatuera sig så en t-shirt skymmer tatueringarna är nog bra att tänka på.. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

rebeka
7

Har en bekant som har tatuerat en text på underarmen, och den ser oftast bra ut, men ibland ser den lite småkonstig ut. Själv har jag en uggla på underarmen, och den påverkas inte alls av hur jag rör armen :) 

#1 Det där tycker jag är en lite tråkig inställning. Har själv tatueringar som är synliga och har än så länge inte haft något problem att få jobb. Och om nu en arbetsgivare baserar vilka den anställer på utseende så vill jag nog inte jobba där! :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

Mooniq
2

jag har tyvärr vänner och även deras vuxna barn som gjort tatueringar synliga och jag tycker de är skitsnygga men faktiskt fått avslag på ansökningar och när de frågat så har det varit just pga tatueringarna.. och jag tycker det e surt… men tyvärr en del av verkligheten…

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

rebeka
3

#3 Sånt händer ju självklart, men vill man ha en tatuering på armen så är det där den ska sitta. Då hindras man inte av att eventuellt få avslag på något jobb, och rätt jobb kommer nog acceptera tatueringarna ändå :)

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing. 

Nelliie
1

#2 Skönt att höra! Hon ritade faktiskt ett streck på armen för att visa att det kommer röra sig, men jag tycker inte det rör sig mycket alls så är det 'bara' så är det inga problem tycker jag! Är aningen petig då det är första tatueringen, men tycker det är såååå snyggt att ha en där!

[Cras]
1

Hej! Jag har en bild på längden på underarmen, inte text, men en nyckel runt 2 dm lång.

Jag gick till flera tatuerare i stan och fick höra samma som du hos fyra stycken (!!) innan jag äntligen slumpvis bara såg en skylt med 'tattoo' på och slumpvis gick in och frågade, där sa äntligen killen inga problem!  Lycklig bokade jag tid direkt och gjorde tatueringen på bokat datum sedan.

Vridningen stör mig inte det minsta alls! det var jag medveten om, jag provritade med tusch innan och vände och vred i spegeln, den kan sträckas lite grann ibland men inte mycket. Den ser inte det minsta missbildad ut, lite småsned i kanten om jag vänder armen på¨ett visst vis. Dock tror jag om man ska göra en text, bör man kanske inte välja för små och snirkliga bokstäver, då kanske det märks mer om huden sträcks?

Det jag däremot ångrar var att jag bara tog en slumpvis kille utan att undersöka han innan bara för jag var så lättad att han var den första som att det var ju inga problem. tatueringen vart slarvigt gjord, är dåligt ifylld och har små detaljer som jag konstant nu 7 år senare fortfarande stör mig på att han gjorde fel! Nu går jag i funderingar om jag ska tatuera över den eller fylla i hos en duktig tatuerare som kan rätta till felen. Så för guds skull leta dig fram till en bra! ;)