Hårborttagningsmedel
Jag har precis tatuerat mig på vristen. Nu undrar jag lite hur det fungerar om man skulle använda Veets hårborttagningsmedel på den, sen när den är läkt såklart. Är det någon fara att använda det?
Nej, så länge den är helt läkt så är det ingen fara. Bläcket sitter ju djupt ner i huden, så det ska inte påverka :) Men jag är inte helt hundra på hur en eventuell allergisk reaktion mot hårborttagningsmedlet skulle te sig över en tatuering. Förmodligen händer inget, men jag kan inte svära på det.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#1 Okej :) Brukar nämligen alltid skära mig just på vristen när jag rakar mig med rakhyvel så det skulle ju vara väldigt trist att förstöra den för att man slinter. Har ju använt hårborttagningsmedel förut, men får kanske testa mig fram då lite försiktigt just över tatueringen. :)
Tack för svaret!
Så ytliga sår som blir av en rakhyvel förstör inte tatueringen dock :) Ska det vara någon fara för att den ska bli förstörd så ska det finnas en risk för ärr. Men det kan ju vara irriterande att ha små sår över den konstant såklart :)
/Rebecca
#3 Men oftast blir det ju ärr när man har skurit sig med rakhyveln, iallafall på mig.. haha. Men jag får prova mig fram och se vad som blir enklast. Annars får jag väl raka mig runt om tatueringen och så får det bli en hel skog i den. haha ;)
Permanenta ärr? Mina blir bara sår, men ingenting syns efter att de läkt. Men du har väl en annan typ av hud än jag då :) Epilering på tatueringen kanske är en idé annars?
/Rebecca
#5 Ja, hade ett ärr där tatueringen sitter ju efter att ha skärt mig där för ett par år sedan. Så nog har jag ärriga ben efter att ha rakat mig. Inte så värst kul men de bleknar med åren iallafall.. Får kolla på det :) En massa tips är skitbra ju! :) Så tack!