blödande navelpiercing
Har nyss märkt att min lite drygt 3 månader gamla navelpiercing blöder KONSTANT. Sitter en hudflik precis vid hålet. Har ej varit hos piercaren med tanke på att hon i.te vart där när jag vart där. Vad kan man göra? Kör med rengöring en gång om dagen och koksalt. Är det dags att ta ur den eller ska jag köra ett tag till och se om det böir bättre? Kan bifoga bild om det behövs :) Tacksam för snabbt svar!
Kan även tillägga att det endast är det övre hålet som blöder. Känns som om det är tack vare hudfliken.
Kör koksalt bad också, och tvätt med det 3 gånger om dagen.
Visa gärna foto.
Kör med koksalt lösning morgon och kväll nu. Får slänga in en gång till. Får fixa bild så snart som möjligt på den! Den är även lilaaktig runtom. Normalt?
Av mina erfarenheter och det jag har lärt mig senaste året så ska en piercing inte rengöras mer än högst 2 gånger om dagen, speciellt inte om man använder koksalt, då det kan torka ut.
Jag skulle mer säga att du kör koksalt en eller 2 gånger om dagen, och sköljer av koksaltet med vatten efteråt för att det inte ska bli torrt.
Blir det inte bättre eller vill du inte satsa, så kan du köpa LHP salva på apoteket! Den fungerar jätte bra när piercings krånglar!:)
MVH Henrik
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Update; Blöder fortfarande sjukt mycket. Även lila/röd runtom och när jag tar med fingret på naveln normalt gör det SKITONT :/ Det kan väl inte vara normalt? Är det en infektion gone bad eller vad är det?? Ska jag ta ur smycket och låta det växa igen eller är det bara att köra på med koksaltlösning?
Tror du irriterat såret genom att vara där för mycket. Testa tvätta med vatten ett par dagar och se om det blir bättre eller sämre. Kolla även om smycket skaver på något vis. Det lila låter som ett typ av blåmärke.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#6 Bara vanligt vatten hjälper inte.. Börjar på bli väldigt drygt med tanke på att jag inte kan böja mig ned utan att naveln gör sjukt ont.. Rör inte navelpiercing utom vid tvättning så det kan nog inte vara något sånt. Ser även till att ha lösa tröjor mm för att minska irritationen. Om jag även bara tar på sidan av naveln gör det riktigt ont.. är det normalt?
Det drar ju i huden då du böjer dig osv eftersom huden trycker på smycket. Men om du är riktigt orolig kan du gå tillbaka dit du tog piercingen och fråga, de har nog bäst kunskap och hjälp att ge. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Har du haft piercingen i saltlösningsbad? Tex ha saltvattnet i en kopp som du håller över naveln ett tag, gärna varmt.
#9 använder det 2 gånger om dagen.