Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 9973 ggr
llinasa
0

Blödande & varande navelpiercing, läker inte..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har sökt mycket på Google, men har inte hittat någon som har samma problem som jag!

Piercade naveln för 1 år och 4 månader sedan, hos en riktig piercare som jag hört mycket bra om. I början såg min piercing hur fin ut som helst men helt plötsligt började den klabba, kommer inte exakt ihåg vad den började klabba med.
Antingen så blöder den, varar eller så får jag en blodblåsa/varblåsa bredvid undre eller övre hålet. När jag har haft en blodblåsa i undre hålet har det sett ut som en köttslamsa som hänger där. Har även haft så ont så jag knappt har kunnat gå, (har för mig att det är tredje bilden) och det kändes värre då, än när piercingen var nygjord! Detta går till och från hela tiden, när den ser fin ut så börjar den klabba igen😕

Jag har gått tillbaka till piercaren 3-4 gånger pga. att jag har varit orolig över den och då har han kollat på den lite snabbt och sagt: "det ser bra ut, ta lite zinkpasta på blåsan morgon och kväll så kommer den att försvinna".. och en gång när jag gick tillbaka dit sa han samma sak igen, och då ställde jag frågan "kan man inte använda något annat än zinkpasta?" och då sa han att jag skulle kunna få testa ett desinfektionsmedel för piercingar som dem precis har fått in. Så då fick jag det, men det hjälpte inte mycket det heller.

Detta har jag använt mig av:
* Tvättat morgon & kväll med body soap när piercingen var nygjord
  (kan bifoga bild på body soapen om det behövs)
* Tunt lager med zinkpasta morgon & kväll
* Koksaltlösning
* Desinfektionsmedel för piercingar (som jag fick av piercaren)

Har bifogat en bild på hur min navel har sett ut vissa av gångerna, de två första tycker jag ser hur bra ut som helst! Och det är ej läkestav jag har i på bilden, bytade från läkastav till vanlig stav ca 4 månader efter jag hade blivit piercad.

Vill bara tillägga att jag har gjort precis som han sagt med allt och inte pillat på naveln med smutsiga fingrar, varken i början eller nu.

_Hjälp mig! Vad ska jag göra?
_Väldigt tacksam för svar!🙂

Curez
0

Säger han bara samma sak om och om igen och det inte hjälper, så bör du nog uppsöka läkare! För det där ser verkligen inte bra ut!

Curez
0

Vad är det för piercare förresten?

llinasa
0

Det är en utbildad piercare, ingen hemmapiercare!