Byta bcr själv
Hej! Hur byter man lättast bcr i en läkt helix? Ringarna brukar ju vara svåra att få på och sånt.
Om man tycker det är jobbigt kan man fråga på piercingstudion ifall de kan hjälpa en helt gratis (oftast)
Annars får man snurra och pilla mycket och kulan brukar flyga iväg så om man står vid handfatet är det rekommenderat att lägga handduk där så kulan inte kan åka in i röret.
Har dock ingen exakt beskrivning hur man gör eftersom att jag inte vet själv annat än att jag pillar
//Joanna
Ja, det är lite pill. Och det är olika lätt beroende på hur stabil ringen är eller hur stor kulan är. Man kan säker hitta en bra metod för att byta den. Men jag skaffade mig en tång som man öppnar ringen med. Och den har hjälpt mig mycket när jag vill byta mina ringar. Såna tänger brukar man kunna beställa på olika hemsidor som säljer piercingsmycken. 🙂
Jag tog en smal och tejpad sax. Kanske inte rekommenderat om man är rädd om sig. 😇
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
jag kör septum bcr med låsringstång köpt på biltema :)
Jag brukar alltid öppna mina ringar med en sax, men man får vara väldigt försiktig så inte ringen blir skev :)