Två frågor om läpp piercing.
Har tänkt pierca mig i läppen ganska snart. Kommer väl prata lite mer med piercaren om eventuella frågor när det närmar sig, men jag tänkte kolla upp två saker med er först.
1. Jag har fem hål i öronen. De fyra nere på örsnibbarna kliar och bränner en del när jag har örhängen i, medans det hål jag har längre upp på örat funkar hur bra som helst. Känns alltså inte som att det rör sig om någon allergi med tanke på att det senaste hålet fungerar bra. De hål som krånglar har jag dock inte haft örhängen i regelbundet på flera, flera år.. så det kanske kan vara därför de krånglar? Iaf, min fråga är alltså om läkestaven man får är allergivänlig? Är det dessutom säkrast för mig som kanske är lite känslig att välja titan när jag sedan köper smycken? Tatueringsbläck tål jag hur bra som helst. Vet inte om det har med saken att göra men nämner det utifall att.
2. Det andra jag undrar är om man måste ha en vanlig stav under läkningen? Är väldigt sugen på en horseshoe, men det kanske jag måste vänta med tills efter läkningen.
Tacksam för svar! :-)
What doesn't kill you makes you stronger.
Hejsan.
En seriös piercing studio ska ALLTID pierca med titan oavsett. Finns regler för detta.
Vad det gäller dina öron så skulle jag överse vad har du för smycken i dina öron?
Har du stavar eller liknade så kanske dem är för täta. Vad är det för material i det?
Man är som regel mer känslig i öronen än någon annan stans på kroppen vad det gäller allergi. Sen kan man vara olika känslig givetvis på olika ställen.
I dina öron skulle jag rekommendera att skaffa titan ringar. Du får luftigt och ett säkert material.
Finns även blackline, zircon steel och andra färgade metaller som också kan funka utan bekymmer. Dem kan dock med tiden slitas och tappa färg och gör dem det så beror det på metallen under om du tål det eller inte.
Lycka till
Det du säger stämmet nog rätt bra. Har faktiskt märkt att öronen inte krånglar lika mkt när jag har tex krokar utab muttrar. (: Får nog införskaffa ett par ringar i titan.
What doesn't kill you makes you stronger.