Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: leva-med-body-modification
Läst 5152 ggr
Liss
0

Vad jobbar ni med?

pågrund av tråden "Jobbsituationer" skulle jag vilja veta vad ni jobbar med? Dem som inte våga/ville skriva i den tråden kanske kan berätta om vad de är för jobb dem har iaf:)

*nyfiken!*

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Telefonkontakt
0

Ingenting. Arbetslös som inte har börja söka jobb än. Men är utbildad barnskötare och simlärarassistent. Så det blir väl jobb som barnskötare snart (håll tummarna för mig).

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Liss
0

lite ot men, åkte du möjligtvis 117 idag?? var nämligen en tjej med rosa/rött hår på bussen;)

SaraC
0

Jag pluggar till lärare, jobbade på dagis förut. Extraknäcker som exklusiv nanny åt två gullungar ;) Så det är ungar för hela slanten.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Telefonkontakt
0

#2 Jag? Nej, jag har brunt hår nu :P Sen hade jag verkligen knallrosa hår ;)

AnneN
0

Jag pluggar på komvux

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Jag jobbar inte för tillfället.

kissan78
0

Är sjukskriven från arbetslöshet ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

skrellet
0

pluggar internetteknologi på högskolan i gävle :)

lilin
0

jag är pensionär

[jenkass]
0

telefonist på eniro… pluggar på komvux på distans samtidigt…

WesthKiowas
0

Jobbar på ett pappersbruk

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Linn
0

utbildar mig till florist

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Karmatarerskanise
0

#12 Då kanske du kan berätta varför alla mina blommor dör ;)

Liss
0

#13 förslagvis att du inte vattnar dem eller att du vattnar dem för mycket?;P

Linn
0

#13 skicka ett pm till mig så ska jag tala om vad du gör för fel! ;)

Linn

[jenkass]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

såhär ser det ut om vi har blommor Gråter Lite OT men ändå ;)

Liss
0

Jag jobbar ju på ica som sagt.. men inte FÖR ica..utan för blommföretaget almstedts. Så sen jag fick jobbet har mina blommor hemma minsan blivit jätte fina;P

Telefonkontakt
0

#16 stackars.. Vi undviker blommer tack vare illrarna

Linn
0

Vad tråkigt att illrarna vill leka med dom, det ser ju väldigt hemtrevligt ut med blommor i fönstren.

Linn

Denna kommentar har tagits bort.
CBA
0

Jag jobbar på en av långtidsparkeringarna på Arlanda för tillfället.

Enda fördelen med jobbet är att man gratis får tvätta sin privata bil efter arbetstid (vi har en egen riktigt tvätthall där vi handtvättar kundbilar), samt att få köra olika typer av bilar förutsatt är det är en lite nyare eller tuffare bil ;o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

[Saiva]
0

Student :o)

Karnivor
0

Ordningsvakt, så inga synliga mods för mig. Tycker det är ganska skönt att kunna täcka över.

paivi
0

Samma här - inga synliga mods.

Sjuksköterska Hemlis

Hatasallad
0

Studerar på gymnasiet, sista året…

paronskrutten
0

Grundskola:P

Helena

SMMM
0

praktik på en tattoo/piercing studio

bubbelbubbel
0

gummislusk :D

Karmatarerskanise
0

#28 Gummislusk? :P

Liss
0

#29 hehe.. tror hon jobbar på en gummifabrik, där dem gör gummi till nått:P

Karmatarerskanise
0

Haha ok :)

Heda
0

Jobbar på en restaurang

Ilokay
0

student ca ett halvår fram, sen blir det förhoppningsvis manpower eller något annat kul!

Karmatarerskanise
0

#32 Är du kock eller servitör eller vad? :)

berry892
0

djurvårdar student:)

Beafer
0

just nu går jag textil/design, men tar studenten i sommar :)

bubbelbubbel
0

#29,30, jajemään ! jag är gummislusk. jobbar på en gummifabrik, som gör just, gummi till nått.
dvs huvudsakligen gummisaker i olika storlekar till volvo och scanias lastbilar. låter spännande, eller hur ? :)

Karmatarerskanise
0

#37 Aha, låter über spännande ;)

kissan78
0

Jag är sjukskriven just nu men annars arbetslös… ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Morrhoppan
0

Jobbar som barnskötare, och just nu är det URK!! Kassa löner (trots förbättring efter nyår), kassa förutsättnigar att jobba pedagogiskt med barnen (pga neddragningar) och pga att man blir förflyttad hur som helst utan tanke. Söker febrilt nytt  jobb!

Martiinah
0

pluggar 1 året gymnasiet till djurvårdare

bubbelbubbel
0

#38, visst är det ;) haha!

berry892
0

#41 Vilket gymnasium då? Jag går på Dingle:)

Cherridwen
0

Bensinmack och läser 5:e terminen på högskolan

[tiiia]
0

pluggar just nu

navel
0

Jag är vårdbiträde på timmar ( med en synlig gaddning som är typ ett halvår äldre än jobbet), fast fan vad grymt det vore att kunna titulera sig som "Gummislusk"!

Hur kan jag få ett sånt jobb bubbelbubbel?

AndreasS
0

Jag har för drygt 4 månader sedan fått min efterlängtade utbildning till kock. Jag har jobbat som det tidigare och har 13 års erfarenhet inom yrket.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

_troll_
0

sista året på hotell och restaruangprogrammet, inriktning servering/barteknik vilket jag verkligen hoppas att jag aldrig kommer behöva jobba innan! fy vad jag ångrar att jag valde HR -.-

Linn
0

#48 jag gick också HR i ca 1½ år. Sedan bytte jag till florist. Jag fick gå om ett år och saknar min förra klass och skola osv. men jag gör i alla fall något som jag vill jobba som sedan. Vad hade du velat gå istället?

Linn

Martiinah
0

jag går på jällaskolan i uppsala

_troll_
0

#49 jag har ingen aning faktiskt vilken linje jag skulle gått.. men jag har fått en ny dröm som jag hoppas kommer gå i uppfyllelse till hösten.
En kompis planerar att öppna ett alternativt café, men hemmagjorda saker att sälja, chillmusik, hemmabrygda "helande" teer, indieninsperarad inredning osv. Han har lovat mig jobb om han startar.
Annars vill jag jobbba med nått inom te och kaffeförsäljningsbranchen ^^

Linn
0

#51 där ser man. Du har ju i alla fall med dig hygienen från HR och så långt bort från HR är ju inte café och kaffe och sånt..

Linn

Mach1
0

Studerar och jobbat/jobbar (timvik.) som servicerådgivare på en bilverkstad.

Misimurf
0

Jobbar på vardagarna som Förskoleassistent och varannan helg på korttidboende för barn

[slo]
0

Leverantör åt ett elbolag, jobbar nästan bara ute hos kunder och i fält.

Mia-
0

Jobbar inom vården och ingen har sagt något om mina synliga tattoos!!!!!!

Karmatarerskanise
0

Det är ju skönt att det finns många arbetsplatser där det accepteras. I framtiden lär det var ok i princip över allt :)

L8sson
0

jag går i skolan

Telefonkontakt
0

Jag uppdaterar lite.Har jobbat en vecka som barnskötare på en förskola (folkmun - dagis) och ska vara där minst en vecka till. Ett barn drog ur mitt töjhorn och blev helt förundrad att ett var hål i mitt öra. De tyckte att det var roligt att stoppa fingrarna i det. Och när jag sträckte mig så tröjan åkte upp lite så syntes min taturing lite grann, då var det ett barn som frågade om jag hade en båt ritad där och ville titta, men det fick hon inte.

Barn är för söta :)

Medea
0

#37 Såå spännande lät det tyvärr inte, men för att kunna titulera sig som Gummislusk så… Flört

Jag jobbar på ICA i ett par veckor till, sedan går jag på föräldraledighet i cirkus ett år.

RC70
0

Jag jobbar som extrapersonal i kassan på SIBA Haninge och i sommar jobbar jag som lagerpersonal på Coca Cola :) annars är det skola :)

svartelbas
0

och jag jobbar som ljudtekniker i musikbranschen. där är bodymods rätt okej, hehe. rätt många rocknrollmusiker som har nån tatuering eller nåt så varför skulle inte teknikerna ha det? Cool

(första gången jag skriver på bodyart.ifokus förresten, hej allihop!)

Liss
0

hehe, välkommen svartelbas:)

Junction
0

Jag jobbar inom transportbranschen

Liss
0

#64 Transportbranschen?

Pandae
0

jag jobbade som maskinoperatör innan, men nu studerar jag interaktionsdesign..men jobbar extra ibland där jag jobbade innan =)

Junction
0

#65 jaaa… tansport… typ lastbilar och trailar och så där :)
Fast jag kör inte, jag sitter på kontoret och grejar med papper.

SaraA
0

Jag både pluggar och jobbar extra på en avgiftningsklinik för heroinmissbrukare.

Liss
0

#67 Ja de var det jag undra, vad du gjorde i transportbranschen:)

[Mova]
0

Pluggar konst & design inriktning smyckesdesign på gymnasienivå =)

Stj3rnfallet
0

Jag är arbetslös, men är utbildad uska =) Jobbar som vikarie och jobbar så mkt jag bara kan och får. Funderar på att läsa till Husdjursagronom, dock måste jag läsa en massa änmen för att ha behörighet att komma in. Ska satsa på att få klart allt till nästa år så att jag kan söka då.

Mitotim
0

Jag har egen firma :) Fast jag jobbar som body upgrader/piercer ;)

svartelbas
0

#72: där är du ju! vi pratar om dig bland annat i tråden Ångrat piercing…

Heda
0

Hera# jag är stjärn kock, jobbar på en stor hotell kedja som drar in en massa cash i månaden.
haha nej om det vore så väl, jag är "bara" en vanlig servetris.

Matiilda
0

Mc Donalds , ett väääldigt spännande jobb:p haha

sen pluggar jag , går andra året på sp

[Liinda]
0

Jag pluggar på naturbruksgymnasium :) Jätteskönt för där får jag ha alla mina piercingar förut när jag gick Hotell&Restaurng var jag tvungen att ta ut dom hela tiden :S

Asa-N
0

Jag jobbar med redovisning

Emma-U
0

Journalist på lokaltidning.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

AnnaFreds
0

Pluggar media 1a året på gymnasiet ;)

Mischa
0

Jobbar på granngården i uddevalla.

≧◔◡◔≦

Frasis
0

Äger en pärlbutik :)

League
0

Jag jobbar som matros på Stena Nordica. Enda tjejen på däck "POWER!" Har jätteroligt med pojkarna Glad

Liss
0

#82 Vad gör en matros?:)

CBA
0

Jag har precis bytt jobb och jobbar nu som montör hos en av världens största tillverkare av pacemakers.

Det är super roligt, men det är nog mycket för att jag själv har ett personligt intresse i det då jag är bärare av en pacemaker sedan 12 år tillbaks :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

peaches
0

Jag studerar till bild och religionslärare på växjö universitet :D

Matea
0

driver egen piercingstudio.

Stinko
0

Jag är sjukskriven. Så det blir väl att börja om på gymnasiet … någon gång i framtiden ><

Mirlinda
0

Lärling hos Matea , piercing/bodymod.

Hej förresten :)

Liss
0

#88 Hej och välkommen:)

membeel
0

En månad kvar på gymnasiet, GUC i Uppsala, inriktning fotografiskbild, sen studenten, wihoo^

flamingooo
0

Jag jobbar på Netto… ohh fancy haha

tänkt börja plgga nästa år… ekonomi eller nåt vill starta eget

svartsmurfan
0

Jag skrev det här i ett annat forum men jag ctrl+v:ar det här. :) Hoppas att det är ok. Jag vill mest visa 1. hur glad jag är över min arbetsplats 2. att det faktiskt finns ställen där man ses som en tillgång även med pyntad kropp.

Jag jobbar som coach och projektledare för ett socialt projekt på Fryshuset i Stockholm (ungdomsverksamhet). Det är INGA som helst problem med tatueringar och piercings. Däremot kan man få nöjet att chocka sina kollegor då och då :D Där jag jobbar ses det som en tillgång att våga gå sin egen väg och vara en stark personlighet. Jag måste inte begränsa mina åtaganden det minsta pga att någon skulle tycka att det var opassande.

Emma-U
0

#83 Även om jag inte själv jobbar med yrket så kan jag berätta att en matros jobbar på däck på färjan. Man sköter underhållet på utsidan av båten, ser till att båten surras fast till kaj och surrar fast eventuell last som ska med båten.

Är det en rättvis beskrivning, League? :)

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

[slo]
0

#93 Verkar lattjo, vad och hur svår är utbildningen? Och lön? Du behöver inte skriva exakt, men ungefär hade varit kul att veta :)

Emma-U
0

#94 Energiprogrammet heter det i Göteborg, en gymnasieutbildning, ska man tydligen gå. Stockholm, Skärhamn, Karlskrona är de utbildningar min karl känner till.. Någon form av utbildning behöver man, certifikat är också en nödvändighet. Ett intresse är dock ett krav såklart :)
Lönen beror på hur länge man varit till sjöss och vilket avtal man seglar på samt övertidersättning, men en nyutexamined matros kan nog få ut ungefär 10 000-11 000 (efter skatt) i början. På ett ungefär i alla fall.
Detta enligt en som är insatt i sjölivet :)

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

RuiXue
0

Är lagermedarbetare. Men alla mina bodymods, ehhh, de två jag har utöver de "vanliga" 5 i öronen och 1 helix, är dolda under kläder. Men det är flera kollegor som är mycket äldre än mig som har tattoosTungan ute Så på min arbetsplats bryr de sig inte om man har tatueringar eller piercings Skrattande

Jennie

Niini
0

Studerar till sjukskötare..

sofie
0

Jag jobbar på H&M.

peaches
0

Har fått ett extrajobb som inventeringspersonal, inte ett jätteskoj jobb, men det fungerar :D

silverhuldra
0

Högstadielärare.

Mvh. Silverhuldra

mandariiin
0

jobbar som värdinna på Jensens Böfhus. Jobbar sen hemma som frisör med extensions, men även nagelförlängningar.

Zadeira
0

Här har ni en som jobbar som stalltjänst fömiddagar på ridskola!

Är väl tänkt att jag ska söka något på heltid egentligen, men trivs så bra där.

elyse
0

Pluggar till förskollärare och beräknas vara färdig till jul.

membeel
0

Pluggar numera till frisör (;

Liss
0

#93 Aha, det där hade jag missat. Det låter ju faktiskt rätt trevligt på något sätt :)

Jag kan ju uppdatera med att jag är arbetssökande igen, som vanligt. Mina jobb går antingen i konkurs eller brinner ner, så jag börjar fundera på om jag är en risk för företagen ;)

Men jag jobbar som Line dance ledare då och då. Så jag är bland folk hela tiden. Dem äldre misstycker inte över huvud taget, utan det är ofta dem i 40-50 års åldern som tittar både en och två gånger. Men efter en stund verkar dem förstå att jag också är människa och rätt så trevlig ändå :) Nu har jag mina anhängare. Och min chef där misstycker inte alls. Hon förstår sig på det där helt och hållet.

Pyssel83
0

Jobbar som timvikarie på tre boenden och en daglig verksamhet för personer med autism.

linhof
0

Är utbildad sömmerska…och Uska. Jobbar som det senare på ett äldreboende….

har mängder av knasiga hobbys: hårförlängningar, bygger naglar, gör konsttårtor o en miljon saker till Skrattande

funderar på att ta en sväng till USA nästa år o utbilda mej till tatuerare…. Glad

grejs
0

Jag jobbar som timvikarie på ICA. Igår var det en liten tjej som frågade vad jag hade i örat, första gången nån har nämnt mina pluggar. :P

Gluskap
0

Jag sitter och ringer runt till kunder och kollar av så de är hemma när installatören ska komma.

[fantasi]1
0

jag pluggar djurvård 3:e året på säbyholms naturbruksgymnasium =)

dogpoo
0

jag går andra året på en omvårdnads linje, sedan ser väl planerna ut att plugga vidare till sjuksyster eller nått

Olysios
0

Jag är telefonist på eniro!

#10 vilken station? :)

Therese Mattsson - Medarbetare på Djurfoto.ifokus.se
www.tmfoto.se

markazits
0

Datakonsult…

Msphoto
0

Jag arbetar som CNC-operatör på Finspångs Finmekaiska AB.

MrHyde
0

Lastbilschaufför. :)

metalbitch
0

adminstratör, bokar in möten mellan västra götalands största företag mm.

Anothername
0

Just nu pluggar jag till fastighetsskötare men jobbade i 1½ år som mekanikmontör på St jude medical pacemaker företag. Har också jobbat som termometer montör och dagisfröken och har även extra jobbat på rusta :P

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

Sarah
0

Mastersudent i nationalekonomi/ miljöekonomi och adjunkt/ amanuens (undervisar i nationalekonomi på universitetet)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.